سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: سهام سه شرکت دولتی در مهرماه امسال از طریق بورس و فرابورس واگذار می‌شود. به گزارش «سنا»، تعداد ۸ میلیون سهم شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شمال غرب معادل ۴۰ درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم ۱۳۷۸ ریال و ارزش کل پایه ۱۱ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال در روز شنبه ۱۹ مهرماه جاری در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی این میزان سهام را به وکالت از شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن‌سازان منطقه شمال غربی به‌صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله با نرخ ۱۵ درصد واگذار می‌کند. همچنین بلوک ۰۱/۵ درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا شامل ۱۵۰ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۴۵ سهم به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه ۱۵درصد به شرط اینکه از ۱۲۱۵ ریال کمتر نباشد به‌صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله در بورس عرضه خواهد شد.

این بلوک به وکالت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به قیمت کل پایه ۱۸۲ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۷۵ ریال در روز ۲۷ مهرماه روانه میز فروش می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد ۹۱ میلیون و ۶۳۰ هزار سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام شرکت نوسازی صنایع ایران نیز به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روز ۲۷ مهرماه در فرابورس عرضه می‌شود. این میزان سهام به‌صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله به قیمت کل پایه ۱۸۶ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال در بازار سوم فرابورس ایران به فروش خواهد رسید.