شرکت نیروکلر برای دومین بار در سال 93 با پرداخت 220 ریال سود نقدی درخشید

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نیروکلر(سهامی عام) در ساعت ۱۰ روز سه شنبه مورخ ۲۰/۰۸/۱۳۹۳ با حضور حدود بیش از ۲۰/۹۳ درصد صاحبان سهام درمحل سالن عقیق هتل بزرگ تهران واقع در : تهران - خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان استادمطهری، شماره ۳۹۱، برگزار گردید. در این جلسه که به ریاست آقای ایوب قنبری برگزار گردید، آقایان محمد ثریانژاد و علی کریمی به عنوان ناظران و آقای محمود بوذری به عنوان دبیر مجمع حضور داشتند. پس از استماع گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع توسط مدیر عامل شرکت جناب آقای مهندس محمود بوذری و قرائت گزارش حسابرس توسط نماینده موسسه حسابرسی

ایران مشهود در این جلسه صورت‌های مالی شرکت برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۳ مورد تصویب قرار گرفت. همچنین از سود ۲۸۱ ریالی هر سهم ، ۲۲۰ ریال تقسیم شد و روزنامه دنیای اقتصاد و نسل فردا به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی ایران مشهود به‌عنوان بازرس

علی البدل برای سال ۹۴ انتخاب شدند.

کلیاتی درباره شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه عبارت است از احداث، خرید، نصب، راه اندازی و بهره‌برداری از کارخانجات ساخت مواد شیمیایی کلر، مشتقات و واحدهای بالا یا

پایین دستی آن، انجام کلیه عملیات بازرگانی، مالی و معاملات اموال غیرمنقول و دانش فنی در واگذاری هرنوع امتیاز و پروانه برای تولید، بازاریابی، توزیع، فروش، ایجاد شعب، اخذ نمایندگی، عرضه به داخل و صدور به خارج ازکشور انواع محصولات تولیدی، واردات و صادرات ماشین‌آلات، ابزار و قطعات، تاسیسات، مواد اولیه و کلیه اقلام مرتبط با موضوع شرکت و مشارکت و سرمایه گذاری در سایرشرکت‌ها از طریق تاسیس و یا بورس اوراق بهادار تهران یا تعهد سهام شرکت‌های جدید و خرید یا تعهد سهام شرکت‌های موجود و انتشار و فروش اوراق مشارکت، انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی در زمینه‌های مرتبط با موضوع شرکت. به‌طورکلی شرکت می‌تواند به کلیه معاملات مالی و تجاری و صنعتی که به‌طورمستقیم یا غیرمستقیم به تمام یا هریک ازموضوعات مشروحه فوق مرتبط باشد درداخل و خارج از کشور مبادرت نماید و انجام کلیه فعالیت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای در زمینه‌های مرتبط با موضوع شرکت.

شرکت دارای پروانه بهره‌برداری به شماره ۱۳۰۷۸۷۲/۵۴۹۶۲/۱۰۴ مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۸۸ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و پروانه بهره‌برداری واحد یزد به شماره ۳۴۲۷۵ مورخ ۰۷/۰۷/۱۳۹۲ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد می‌باشد.

شرکت نیروکلرهمزمان با توسعه صنعت آب و فاضلاب کشور و با هدف ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و قطع وابستگی به منابع خارجی با سرمایه‌گذاری اولیه وزارت نیرو و بانک صنعت و معدن تاسیس و بهره‌برداری از این طرح ارزشمند ملی در شانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۷۶در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع واقع دراستان اصفهان، شهرک صنعتی اشترجان آغازگردید. این شرکت پس از اجرای طرح توسعه درسال ۱۳۸۲، طرح تعویض الکترولایزرها درسال ۱۳۸۶ و الحاق کارخانه یزد در سال ۱۳۹۲ به یکی از بزرگترین واحدهای شیمیایی در سطح کشــور تبدیل شده و با ظرفیت تولید سالیانه ۷۵هزار تن انواع محصولات مایع و جامد شامل کلرمایع، سودمایع، سودپرک، پرکلرین، کلرورفریک، آب ژاول، اسید کلریدریک و مونوکلرواستیک اسید حدود نیمی از مشتقات کلر مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور ونیاز برخی صنایع دیگررا

فراهم می‌کند.

این شرکت باحدود ۲۲۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و بهره‏گیری از توان مهندسین و متخصصین خود تجارب ارزشمندی در نصب و راه‌اندازی واحدهای کلرممبرانی، توسعه صنایع پایین دستی و بهبود سیستم‏های تصفیه و بازیافت پساب کسب نموده و تنها شرکت دارای گواهینامه صنعت سبز در صنایع کلر آلکالی کشور می‌باشد. برخی افتخارات دیگر شرکت شامل واحد نمونه کیفیت در سال‌های متمادی، دریافت استاندارد ملی و پروانه ساخت محصولات، عضویت در مجامع بین‌المللی صنعت کلر، ساخت داخل بسیاری از قطعات و تجهیزات ویژه از جنس نیکل و تیتانیوم، ساخت داخل چیلرهای سرمایشی ۲۰ درجه زیر صفر و برگزاری بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی ایمنی کلر برای مشتریان می باشد.

وضعیت شرکت در سازمان بورس و نقد شوندگی سهام

در پیش‌بینی بودجه دوره مالی۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۳ با سرمایه ۳۶۰/۹۸ میلیون ریال برای هرسهم مبلغ ۵۵۵ ریال سود پیش‌بینی گردید. پس ازافزایش سرمایه در ۰۴/ ۰۴/۱۳۹۳ و سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال سود هرسهم معادل ۲۸۰ ریال برآورد گردید. در مهر ماه ۱۳۹۳ بر اساس اطلاعات حسابرسی نشده رقم سود دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۲ مبلغ ۲۸۱ ریال محقق گردید.

اقدامات صورت گرفته در دوره منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۳

* فروش محصولات در ۶ ماهه اول سال ۹۲ مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال بوده که این رقم در ۶ ماهه اول سال ۹۳ مبلغ ۱۸۶ میلیون ریال گردیده است. این در حالی است که به دلیل کاهش ظرفیت تولید به دلیل بالا بودن میزان کلرات، مقدار تولید در ۶ ماهه اول سال ۹۳ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲ حدود ۳۶ درصد کاهش یافته ولی مبلغ فروش با برنامه ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

* افزایش ۵/۱۲ درصدی ارزش صادرات محصولات در

۶ ماهه اول سال ۹۳ در مقایسه با ۶ ماهه اول سال ۹۲

* با توجه به تشدید تحریم‌ها با برنامه ریزی انجام شده نسبت به تامین اقلام گلوگاهی از جمله ممبران، اقدام گردید.

* خرید قطعات ابزار دقیق با شناسایی منابع جدید توسط تدارکات داخلی ( این قطعات وارداتی بوده و به دلیل تحریم‌ها تامین آن دارای مشکلات خاصی می باشد).

* با توجه به خرید واحد یزد و با توجه به ضرورت تجهیز به موقع آن واحد، خریدهای مربوط به یزد در اولویت قرارگرفته و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تامین مواد و قطعات آن واحد اقدام گردیده است .

* به منظور کاهش هزینه‌ها، موضوع خرید مواد اولیه ای که از طریق بورس کالا امکان تامین وجود داشت دنبال و موفق به خرید اقلام عمده ای از جمله سود مایع و کربنات سدیم سنگین از طریق بورس کالا گردیده است .

* علی رغم مشکلات موجود، با تلاش همکاران تدارکات، ضمن تامین به موقع مواد اولیه و قطعات مورد نیاز کارخانه و جلوگیری از توقف خطوط تولید ( به نحوی که حتی یک مورد توقف هم در خصوص تامین قطعات و مواد اولیه به وجود نیامده است ).

* افزایش ظرفیت تولید واحد سودپرک از ۳۶۵۰ تن در

۶ ماهه اول ۹۲ به ۵۴۶۶ تن در دوره مورد گزارش.

برنامه‌های آینده شرکت

* طرح توجیهی افزایش ظرفیت تولید کلر به میزان ۵۵ تن در روز در قالب کارگروه تحقیق و توسعه در حال پیگیری بوده و ان شاءالله در صورت نهایی شدن از طریق سامانه کدال

اطلاع رسانی خواهد شد.

* تعویض ممبران‌های EL-۱۱۱ و EL-۱۱۲ و قطعات الکترولایزرها با حضور کارشناس خارجی و افزایش ظرفیت تولید کلر از مقدار فعلی به ۴۰ تن در روز.

* بهره‌برداری از یک عدد فیلتر دکتر مولر با ۷۲ عدد المنت جهت افزایش ضریب اطمینان در بخش تصفیه آب نمک و بهبود کیفیت

* بهره‌برداری ازدو عدد برج‌های رزینی جدید دیگر(C۵۰۵A,B) و ایجاد آمادگی در بخش تصفیه آب نمک قبل از برنامه تعویض ممبران.

* تکمیل عملیات لوله کشی ، نصب جعبه‌های F و الکترو موتورهای سیستم آتش‌نشانی واحد یزد و بهره‌برداری از آن.

* راه اندازی و بهره‌برداری از چیلر نمک سرد واحد پرکلرین(PU۱۲۷۱) در راستای طرح افزایش ظرفیت پرکلرین.

* خرید ، نصب و بهره‌برداری از آبگرمکن خورشیدی جهت تامین آبگرم بهداشتی واحد پرکلرین.

* کاهش میزان تعمیرات اضطراری و استقرار نرم افزار PM شرکت بهبود سیستم.

* بهره‌برداری از بویلر و مبدل هوای گرم درایر پرکلرین در راستای افزایش ظرفیت واحد پرکلرین تا ۱۵ تن در روز.

* تکمیل عملیات ساخت، خرید متعلقات و نصب و بهره‌برداری از F-۱۲۴۵ Nدر راستای کاهش آلودگی واحد پرکلرین و افزایش ظرفیت این واحد تا ۱۵ تن در روز .

* مکانیزه نمودن سیستم کریستال‌سازی، بارگیری و بسته‌بندی محصول MCA در واحد یزد.

* تبدیل پساب واحد پرکلرین به محصول آب ژاول.

*اجرای عملیات محوطه‌سازی و آسفالت معابر واحد یزد.

*بهره‌برداری آزمایشی از واحد CMC واحد یزد.

* ایجاد واحد آهک هیدراته یا ساخت و نصب دستگاه Slaker برای تامین شیر آهک مناسب برای واحد پرکلرین.

شرکت نیروکلر برای دومین بار در سال 93 با پرداخت 220 ریال سود نقدی درخشید