گروه بنگاه‌های اقتصادی : مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی از سوی این مجموعه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: براساس تفاهم صورت گرفته بین ایمیدرو و هلدینگ سرمایه‎گذاری برق و انرژی غدیر مقرر شد تا دو نیروگاه سیکل ترکیبی جمعا به ظرفیت حدود ۸۰۰ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مجتمع آلومینیوم المهدی احداث شود.

غلامرضا سلیمانی ادامه داد: بر این اساس، عملیات اجرایی دو نیروگاه اختصاصی تولید برق با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار استان هرمزگان، رئیس هیات عامل ایمیدرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و جمعی از مسوولان استان هرمزگان با هدف برطرف کردن نیاز تاریخی صنایع معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به برق مطمئن و پایدار آغاز شد.

به گفته وی، بر اساس تفاهم‌نامه مزبور شرکت سرمایه‎گذاری برق‎ و انرژی‎غدیر به عنوان هلدینگ تخصصی این شرکت، نسبت به سرمایه‎گذاری در احداث دو نیروگاه به روش B.O.O (ساخت، مالکیت و بهره‎برداری) اقدام کرده و ظرفیت تولید خالص واقعی و انرژی تحویلی حاصل از تولید نیروگاه را به ایمیدرو می‌فروشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اضافه کرد: همچنین ایمیدرو نسبت به خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‎ها در قالب قرار داد تبدیل انرژی(ECA) اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پروژه نیروگاه سیکل‏ ترکیبی ‏۵۰۰ مگاواتی هرمزان (المهدی) با مشارکت گروه مپنا و با اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و آورده نقدی سهامدار به ارزش ۲۵۰میلیون یورو و ۱،۵۵۰ میلیارد ریال و با عاملیت بانک صنعت و معدن طی مدت ۳۰ ماه به بهره‎برداری رسیده است.

سلیمانی ادامه داد: پروژه سیکل ترکیبی هرمز نیز به ارزش ۷۵ میلیون یورو و ۱۸۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک رفاه کارگران و اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.