رشد 41 درصدی EPS  شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب  در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393

مجمع عمومی‌عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب سه شنبه ۱۸/۰۹/۱۳۹۳در محل سالن آمفی تئاتر هتل پارس تبریز با حضور ۴۷/۸۳ درصد از سهامداران تشکیل گردید. در این مجمع پس از انتخاب جناب آقای مهندس ایرج معزی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان رییس و آقایان دکتر محمد مهدی نادری نور عینی و دکتر امید علیجانی به عنوان ناظر و آقای عباسعلی مینایی به عنوان منشی و رسمیت یافتن جلسه، آقای دکتر علی اکبر کریمی‌مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، گزارش مبسوطی از عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳ ارائه نمود.

وی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی EPS در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال مالی قبل، اظهار داشت EPS شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب برای سال مالی مورد گزارش به مبلغ ۷۹۳ ریال بالغ گردیده و این در حالی است که EPS برای سال مالی قبل به میزان ۵۶۵ ریال بوده است.

وی عملکرد فروش شرکت را در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳ بسیار مثبت توصیف کرد و افزود : در سال مالی مورد گزارش به‌رغم رکود شدید موجود در صنعت ساختمان و مسکن، فروش شرکت به رقمی‌بالغ بر ۹۵۳،۵۵۶ میلیون ریال رسیده است که این رقم در مقایسه با فروش در سال مالی گذشته، رشدی معادل ۴۱ درصد را تجربه نموده است.

دکتر کریمی ‌چشم‌انداز «ثغرب» در پنج سال آتی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب قصد دارد طی پنج سال آتی به اولین شرکت برتر سرمایه گذار در حوزه مسکن در منطقه شمالغرب کشور تبدیل شود و در همین راستا تدوین استراتژی۵ ساله شرکت در مراحل نهایی خود می‌باشد.

وی همچنین افزود: سیاست شرکت در سال‌های اخیر افزایش سهم پروژه‌های مشارکتی در سبد درآمدی شرکت بوده که در سال پیش رو نیز این سیاست در قالب ایجاد واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق جدید جغرافیایی در قالب طرح‌های مشارکتی و سرمایه گذاری ، در جهت افزایش هر چه بیشتر سهم بازار با قدرت تمام ادامه خواهد یافت.

با عنایت به بالا بودن هزینه تامین زمین به عنوان نهاده اصلی تولید در صنعت ساختمان و مسکن و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و همچنین آثار ناشی از اجرای مرحله دوم طرح هدفمند سازی یارانه‌ها، نگاه جدید به کنترل هزینه‌ها در سال گذشته و سال‌جاری از سایر مواردی است که مورد نظر هیأت مدیره شرکت بوده است.

در این راستا شرکت علاوه بر استقرار سیستم مدیریت ریسک بر اساس مدل مبتنی بر اصول علمی‌، به محل انجام هزینه‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته و سعی در متوازن نمودن نحوه تامین مالی پروژه‌های شرکت و افزایش تامین مالی غیر بانکی از طریق مشتریان و نیز استفاده از روش‌های نوین تامین مالی از جمله صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بورس نموده است.

افزایش سهم بازار شرکت با تکیه بر تعریف پروژه‌هایی با توجیه اقتصادی مناسب، تشکیل کمیته بازاریابی و فروش و تمرکز هر چه بیشتر بر نیازهای بازار ، پیاده سازی روش‌های نوین فروش و پیش فروش در شرکت، افزایش پروژه‌های مشارکتی در سبد درآمدی شرکت، ارتقاء سطح کنترل داخلی از طریق تقویت نظام حسابرسی داخلی از دیگر برنامه‌های مهم آتی، در سالپیش رو می‌باشد.

پس از ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳ ، صورت‌های مالی شرکت در این دوره به اتفاق آرا به تصویب رسید و در ادامه با عنایت به تحصیل مبلغ ۲۳۷،۸۷۵ میلیون ریال سود خالص پس از کسر مالیات، در خصوص تقسیم سود مقرر شد به میزان ۴۵/۷۹ درصد از کل مبلغ سود خالص شرکت، معادل ۶۳۰ ریال به ازای هم سهم، سود نقدی بین سهامداران تقسیم شود.

همچنین شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن (سهامی‌عام)، مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن، سرمایه‌گذاری مسکن البرز، بازرگانی سرمایه‌گذاری مسکن و پارس مسکن سامان برای مدت دو سال به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب انتخاب شدند.

در این مجمع موسسه حسابرسی فریوران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت و روزنامه «دنیای اقتصاد» جهت درج آگهی‌های شرکت در سال مالی آتی انتخاب شدند.

رشد 41 درصدی EPS شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393

رشد 41 درصدی EPS شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393