گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز به سقوط آزاد خود ادامه داد تا شاخص با افت ۷۴۹واحدی، کانال هفتاد هزار واحد را رها کند. افت ۰۷/۱ درصدی شاخص کل دیروز موجب شد تا شاخص به رقم ۶۹هزار و ۵۴۲واحدی برسد تا کف روانی هفتاد هزار واحدی شاخص کل شکسته شود؛ تداوم ابهام در مورد تغییرات مدیریتی در بورس، کاهش شدید بهای نفت و ابهامات پیش روی بازار در قالب لایحه بودجه به همراه کمبود شدید نقدینگی در بازار موجب شده است تا بازار با کاهش شدیدی همچنان روبه‌رو‌‌ باشد و تلاش‌های اولیه برای جمع‌آوری صف‌های فروش موفق نباشد.

با این وجود معامله‌گران امیدوارند توام با تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انگیزه معامله‌گران افزایش یابد و تزریق نقدینگی لازم به بازار صورت گیرد؛ نقدینگی‌ای که برای جمع‌آوری صف‌های فروش کنونی در بازار لازم است. تغییر در دامنه نوسان و حجم مبنا نیز در حال حاضر مورد درخواست معامله‌گران است. در بازار دیروز، معامله‌گران از احتمال معارفه رئیس جدید سازمان در عصر روز دوشنبه و همزمان با برگزاری جلسه شورای بورس خبر دادند.

در بازار دیروز در گروه بانکی معامله‌گران شاهد تلاش‌هایی برای به تعادل رسیدن این گروه بودند که تا حدودی موفق بود.

در گروه تجهیزات حفاری شمال با سرمایه ۲۶۰۵ میلیارد و ۴۰۵میلیون ریال در گزارش پیش‌بینی ۶ ماهه حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۹۵۰ ریال پیش‌بینی نموده که در ۶ ماه موفق به پوشش ۵۵ درصدی آن شده است. شرکت سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی تقریبا بدون تغییر برآورد کرده است.

در گروه سیمانی شرکت سیمان کردستان جهت اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌های مالی شرکت اقدام به افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی کرده است. بر همین اساس سرمایه «سکرد» از مبلغ ۳۲۴ میلیارد ریال به مبلغ ۶۴۸ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. در گروه برقی معامله‌گران شاهد عرضه صف خرید بترانس بودند که مجددا رقابت بر سر هیات مدیره این شرکت به تشکیل صف خرید در این نماد منجر شد. در گروه حمل‌ونقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز اول دی‌ماه شاهد برگزاری مجمع فوق‌العاده برای تغییر‌نام شرکت خواهد بود. در گروه ساختمانی مجمع ساختمانی زاینده‌رود دیروز با تقسیم ۶۵۰ریالی به کار خود خاتمه داد. این شرکت به زودی افزایش سرمایه خواهد داشت. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در‌نهایت با حجم معاملات پایینی در حد ۲۳۸میلیارد تومان به کار خود پایان داد.