گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شروع پر‌حجمی را شاهد بود که با رشد محدود ۱۶واحدی شاخص کل همراه شد. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که حضور معامله‌گران کوتاه‌مدت و رشد قیمت‌ها منجر به افزایش تمایل برای عرضه سهام شد و این مساله اکثر نمادهای عمده بازار را در‌برگرفت. در همین حال گروه ساختمانی که در روزهای قبل در کنار گروه لیزینگ صدر‌نشین بازار بودند دیروز از صدر بازار پایین آمده تا بازار عملا گروه پیشرو نداشته باشد. در همین حال دیروز نگاه معامله‌گران به تک سهم‌هایی پر‌پتانسیل در گروه‌های مختلف بود که مورد توجه بازار قرار گیرد و همین مساله نیز باعث شد تا در این نمادها برخورد شدید عرضه و تقاضا به‌چشم بخورد که در نتیجه منجر به ثبت ارزش ۳۶۷میلیارد تومانی معاملات در بورس و فرابورس شد. این ارزش البته مدیون معاملات بلوکی از جمله معامله ۱۲۰میلیون سهم ایران‌خودرو بود. در کنار این حجم، نمادهایی نظیر گروه بهمن با ۷۳میلیون سهم، ایران خودرو دیزل با ۳۴میلیون سهم، مسکن تهران با ۳۰میلیون سهم و سرمایه‌گذاری بیمه با ۲۸میلیون سهم حجم مهمی از معاملات را به خود اختصاص دادند.

در بازار دیروز در گروه مخابرات وزیر ارتباطات از احتمال ورود اپراتور چهارم تلفن همراه خبر داد. به گزارش «ایرنا» محمود واعظی درباره ورود اپراتور چهارم افزود: با توجه به حضور کنونی سه اپراتور، اپراتورهای چهارم به بعد به‌عنوان اپراتور مجازی اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: این اپراتورها تجهیزات و تاسیساتی نخواهند داشت و از امکانات سخت‌افزاری اپراتورهای کنونی استفاده خواهند کرد.

در گروه تجهیزات شرکت صنایع آذرآب با سرمایه‌ای به مبلغ هزار میلیارد ریال در اولین پیش‌بینی‌ سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ سود هر سهم خود را معادل ۳۵۶ ریال برآورد کرده و شرکت سود هر سهم خود را نسبت به سال مالی قبل با افزایش ۱۶ درصدی اعلام کرده است. در گروه حمل و نقل شرکت تاید‌واتر خاورمیانه با سرمایه ۶۲۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در پیش‌بینی براساس عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۷۷۹ ریال برآورد کرده که ۶۳ درصد آن را در ۹ ماهه پوشش داده است. در گروه برقی شرکت جوشکاب یزد با سرمایه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در گزارش پیش‌بینی‌ ۳ ماهه حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۴ سود هر سهم خود را مبلغ ۱۳۴۷ ریال پیش‌بینی‌ کرده که در ۳ ماهه موفق به پوشش ۲۸ درصدی آن شده است. در گروه سلولزی شرکت کارتن ایران در پیش‌بینی‌ براساس عملکرد۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۵۶۹ ریال برآورد کرده و ۶۵ درصد آن را در ۱۰ماهه پوشش داده است. «چکارن» سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی با ۱۳ درصد تعدیل منفی برآورد کرده است که دلیل اصلی آن کاهش ۵ درصدی در مبلغ فروش،کاهش ۲ درصدی در بهای تمام‌شده کالای فروش رفته و افزایش ۱۱ درصدی در هزینه مالی اداری است.