گروه بورس - همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد کاهش شاخص پس از دو روز افزایش متناوب بود. در بازار دیروز شاخص بورس پس از دو روز رشد ۲۱۱واحدی معادل ۳۴/ ۰ درصد کاهش یافت تا پس از دو روز بار دیگر بارقه‌های امید در بازار فروکش کند و حجم معاملات کاهش یابد. در بازار دیروز شاخص در نهایت به رقم ۶۲هزار و ۴۴۲واحد رسید. در معاملات دیروز در کنار تحولات مسائل کلان و پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای معامله‌گران در تحولات درون بازار شاهد سخنان وزیر ارتباطات بودند. محمود واعظی در نشست افتتاح طرح‌های ارتباطی استان مرکزی با بیان اینکه اپراتورها باید با ارائه بسته‌های باکیفیت بیشتر با تعرفه کمتر نسبت به جذب مشتری اقدام کنند، تاکید کرد: تعرفه تلفن همراه و اینترنت پایین نیست، اما ارائه بسته‌های باکیفیت و ارزان راهکار موفقیت اپراتورها در بازار رقابت است.

وی افزایش تعرفه را منوط به نظر کارشناسان دانست و گفت: تنها در صورتی که کارشناسان افزایش قیمت‌ها را ناگزیر بدانند این امر اتفاق خواهد افتاد. در همین حال رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مدام مخابرات را تهدید می‌کنند که معامله را باطل می‌کنیم و می‌خواستند با فروش ۵ درصد سهام مالک مخابرات را از حاکمیت بیندازند؛ اعلام می‌کنم میل زیادی به نگه داشتن این سهام نداریم و با همان شرایط اولیه و به دو برابر قیمت تابلو حاضر به فروش مخابرات هستیم.

سید‌مصطفی سید‌هاشمی در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی تهران و البرز در واکنش به تهدیدهای مکرر مسوولان دولتی برای بازپس‌گیری مخابرات اظهار کرد: توسعه اعتماد مبین، شرکت مخابرات را ۳۴۰ تومان و ۳ ریال از دولت خریده، اما اکنون می‌گویند مخابرات را ارزان خریده‌اید ماهم به آنها می‌گوییم که ما خریدار بوده‌ایم اگر قیمت ارزان بود نمی‌فروختید. در گروه غذایی، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: انجمن فرآورده‌های لبنی با توجه به قیمت‌های تمام شده محصولات لبنی، چندی پیش درخواست افزایش ۵درصدی قیمت‌ لبنیات را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرد، اما با توجه به عدم کشش بازار پیگیر آن نشدیم و آنها نیز جوابی برای ما ارسال نکردند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۵ درصد مذکور، قیمت سوخت هم یک درصد بر قیمت تمام شده محصولات لبنی افزوده، اظهار کرد: حتی اگر مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت صادر شود بازار کشش خرید ندارد و شرکت‌ها با زیان و زیر قیمت تمام شده محصولشان را عرضه می‌کنند. در گروه پتروشیمی، شرکت پتروشیمی تخت جمشید با سرمایه ۲۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرد برای بهره‌برداری از طرح، تامین سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی اقدام به افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد کرد.

در ضمن با افزایش ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه «شجم» به ۴۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید. در گروه فلزی دیروز نورد آلومینیوم که دو بار با گره مثبت مواجه شده بود این بار با گره منفی افت شدید ۱۵درصد را تجربه کرد. در گروه برقی مدیرعامل جوشکاب دیروز در مورد وضعیت شرکت شفاف‌سازی کرد. در نامه مدیرعامل آمده است با توجه به وضعیت تغییرات قیمتی سهام شرکت در چند روز معاملاتی اخیر و وجود شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت ضروری است در صورت ایجاد تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم سال‌ مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۹۴ اعلام و درغیر این صورت مجدداً پیش بینی شرکت تأیید و ارائه شود.