در روزهای اخیر دو شرکت بیانیه شفاف‌سازی، یک شرکت صورت‌های سالی مالی گذشته و همچنین دو شرکت پیش‌بینی سود برای سال مالی فعلی را روی سامانه «کدال» منتشر کرده‌اند.

شفاف‌سازی «مبین»

نرخ خوراک و سوخت گازی شرکت‌های پتروشیمی بالاخره در نرخ‌های 13 و 4 سنت نهایی شد. در این شرایط، شرکت پتروشیمی مبین در این خصوص شفاف‌سازی کرد. در این شفاف‌سازی با اشاره به اینکه این شرکت مصرف‌کننده اصلی خوراک گاز نیست، اعلام شد نرخ‌های مزبور اثراتی بر سودآوری این شرکت ندارد. به این ترتیب، پیش‌بینی سود هر سهم «مبین» برای سال مالی منتهی به اسفند 94 بدون تغییر به مقدار 671 ریال باقی ماند. در این میان، به این موضوع نیز اشاره شده است که نرخ سوخت در صورت‌های پیش‌بینی سود 94 معادل 1320 ریال به ازای هر متر مکعب در نظر گرفته شده است که نرخ کنونی نیز اثری بر سود این شرکت نخواهد داشت.


شفاف‌سازی «سمگا»

شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران نیز روز گذشته درخصوص عدم تغییر سود پیش‌بینی شده منتهی به آذر ۹۴ شفاف‌سازی کرد. «سمگا» در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه به میزان ۱۱۱ ریال زیان به ازای هر سهم محقق ساخته است. این در حالی است که سود هر سهم در آخرین پیش‌بینی سود این شرکت معادل ۱۴۱۶ ریال در نظر گرفته شده است. بر این اساس، این شرکت از طرف اداره نظارت بر ناشران فرابورس ملزم به شفاف‌سازی شده است. در این خصوص، کل پروژه بلوار فرهنگ به‌صورت قطعی به بانک گردشگری منتقل شده است، در نتیجه، بر اساس برآوردهای «سمگا» سود مورد نظر شرکت محقق شده و نیازی به تعدیل سود نیست.


افزایش زیان «قشکر»

شرکت شکر پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به شهریور 94 بر اساس عملکرد 9 ماهه را ارائه داده است. «قشکر» که هفته گذشته در اولین پیش‌بینی‌های سال مالی 95، آخرین زیان برآوردی خود برای سال مالی 94 را 140 ریال عنوان کرده بود، بر اساس پیش‌بینی فعلی زیان خود را مبلغ 212 ریال به ازای هر سهم برآورد کرده است. تاخیر پرداخت مابه‌التفاوت فروش باعث استفاده از تسهیلات بیشتر شده است، در نتیجه هزینه‌های مالی این شرکت با اخذ تسهیلات بیشتر افزایش داشته است.


افزایش سود محقق شده «تیپیکو»

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اردیبهشت ۹۴ را روی سامانه «کدال» منتشر کرده است. بر این اساس، «تیپیکو» در سال مالی مزبور ۱۰۳۲ ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخته است. این در حالی است که این شرکت در پیش‌بینی قبلی برای سال مالی ۹۴ مقدار ۹۶۲ ریال را پیش‌بینی کرده بود. به این ترتیب، سود خالص این شرکت رشد بیش از۷ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری در این شرکت باعث رشد سود خالص «تیپیکو» شده است.


پیش‌بینی سود «تکمبا»

شرکت کمباین‌سازی ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 94 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه ارائه داده است. بر این اساس، «تکمبا» سود هر سهم در سال مالی مزبور را 61 ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در دوره سه ماهه 7 ریال سود را محقق ساخته است.


مجمع عمومی «سباقر» و «کرمان»

شرکت سیمان باقران و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان آگهی دعوت به مجمع عمومی سالانه را منتشر کرده است. بر این اساس، مجمع عمومی «کرمان» برای سال مالی منتهی به خرداد ۹۴ در تاریخ ۰۶/ ۰۷/ ۹۴ برگزار می‌شود. همچنین، مجمع نوبت دوم «سباقر» نیز در ۱۵/ ۰۷/ ۹۴ برگزار می‌شود.