سازمان خصوصی‌سازی معتقد است: کل فروش‌های سال ۹۳ برای بخش خصوصی بوده است نه برای رد دیون و سهام عدالت.


رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان مطلب فوق در برنامه تیتر شبکه خبر سیما با اعلام اینکه در سال ۹۴ با اوضاع بد اقتصادی فقط ۴۰۰ میلیارد تومان از واگذاری‌های دولت به بخش خصوصی انجام شده است، گفت: ما کم کاری نکرده‌ایم و می‌توانیم بخشی از مشکلات را به اوضاع نابسامان بازار سرمایه کشور بسط دهیم.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: قبول دارم که خصوصی‌سازی در کشور تاکنون کمتر از ۱۵ درصد انجام شده و این رقم اصلا قابل قبول نیست؛ اما یکی از امتیازهایی که این فرآیند به همراه داشته این است که ۱۰۰ درصد فروش‌های سال ۹۳ برای بخش خصوصی بوده است نه برای رد دیون و سهام عدالت. وی با بیان اینکه مقاومت‌های دولتی فقط مختص مدیران و وزیران نیست، بلکه نمایندگان مجلس هم گاه خصوصی‌سازی را در کشور منع می‌کنند، ادامه داد: مدیریت دولتی شرکت‌ها چه گلی بر سر کشور زده که بخواهیم آن را تایید کنیم و ادامه دهیم. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در ادامه خواهان همبستگی بیشتر دولت و بخش خصوصی‌سازی کشور شد و گفت: در مباحث علمی خصوصی‌سازی عنوان شده که اگر قیمت اولویت باشد، نمی‌توان توقع داشت خریدار با حرف ما راه بیاید.


پوری حسینی درباره واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم گفت: این دو تیم طی مصوبه‌ای از طرف هیات وزیران به‌عنوان مجتمع فرهنگی اعلام شده‌اند و تا زمانی که عنوان فرهنگی بر این دو باشگاه باشد، نمی‌توان کاری انجام داد.