گروه بنگاه‌ها- کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار سمینار آموزشی «قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» را با همکاری دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌کند.

مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به ابلاغ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم توسط رئیس‌جمهوری در مردادماه ۱۳۹۴ گفت: از همان روزهای اول ابلاغ این قانون، دغدغه‌ها و سوالات اساسی گوناگونی در ذهن مخاطبان آن در بازار سرمایه ایجاد شده است و این موارد به طرق مختلف به کانون اعلام شده است.

عامری افزود: از این رو با توجه به رسالت حرفه‌ای کانون کارگزاران به‌عنوان نهاد صنفی شرکت‌های کارگزاری و همچنین تجربه و جایگاه واحد آموزش این کانون در عرصه آموزش در بین نهادهای مالی، این کانون با همکاری دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به برگزاری سمینار مشترک درخصوص قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم کرده است. وی در ادامه با تاکید بر نیازسنجی اولیه برگزاری این سمینار تخصصی در کارگروه مربوطه در کانون، برگزاری سمینارهای متعدد در آینده در حوزه موضوعات مختلف مالیاتی از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده، نحوه تکمیل اظهارنامه و... را از مهم‌ترین‌ برنامه‌های امسال واحد آموزش کانون برشمرد.

به گفته وی ابهامات و سوالات اساسی صنعت کارگزاری و نهادهای مالی طی جلسات متمادی در کارگروه تخصصی «بررسی مشکلات بیمه و مالیاتی، امور بانکی و اعتباری» استخراج و در اختیار دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته است. سوالات و ابهاماتی درخصوص مواد سی و نه، هفتاد و هفت، نود و یک، نود و دو، نود و هفت، یکصد، یکصد و پنج، یکصد و سی و یک، یکصد و سی و دو، یکصد و چهل و سه، یکصد و چهل و شش مکرر و یکصد و چهل و هفت از جمله این موارد اساسی است. عامری در پایان ضمن اشاره به کاربردی بودن این سمینار گفت: سمینار مزبور در روز پنج‌شنبه ۱۴ آبان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.