سال 1385 بود که گروه مهندسی باران در شهر مقدس مشهد فعالیتش را آغاز کرد. متولیان گروه دریافته بودند که سابقه تاریخی صنعت ساختمان در کشورهای توسعه‌یافته و نیازهای امروزین جامعه ما، سبک نوینی از مهندسی را در عرصه ساخت و ساز ایجاب می‌کند؛ سبکی که در آن قرار است تا پایان راه همراه مشتری باشند. با این پیش‌فرض گروه باران تاکنون توانسته با ساخت و بهره‌برداری از برج مسکونی باران1 گامی ارزشمند در راه رونق و شکوفایی اقتصادی دومین کلانشهر میهن عزیزمان بردارد.

گروه باران برای اولین بار در ایران، به صورت یکپارچه و شبانه‌روزی خدمات هتلی و فنی پس از فروش را در پروژه‌های ساختمانی ارائه کرده است. هدف از گام نهادن در چنین راه دشواری، علاوه بر ارتقای سطح انتظار و آگاهی مشتریان از نیازها و بایسته‌هایشان در حوزه ساختمان، بهبود کیفیت تعهدات و پاسخگویی هرچه بیشتر فعالان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان بوده است. طراحی هتل‌برج‌های باران۲ و باران۳ و ساخت بی‌وقفه این دو پروژه بی‌نظیر نیز گواهی بر صدق نیت و رویکرد این گروه در توجه به حقوق مشتریان است. اینک، نزدیک به دو سال است که در هتل‌برج باران۱ گستره وسیعی از خدمات هتلی و خدمات پس از فروش ارائه می‌شود؛ خدماتی هم‌چون کافی‌شاپ، رستوران، خانه‌داری، تاکسی سرویس‌های اختصاصی، خشکشویی، کارواش، نگهداری کودک، خدمات حفاظت فیزیکی و مانیتورینگ، کنترل و نگهداری شبانه‌روزی تاسیسات مکانیکی، خدمات کارپردازی، مدیریت مجموعه‌های آبی و سالن‌های ورزشی و فضاهای سرگرمی و... نمونه‌هایی از کارکردهایی است که هم‌اکنون و در این الگوی بهره‌برداری پیاده‌سازی شده است.
همراهی بی‌نظیر مخاطبان و ارتباط نزدیکی که با زندگی به سبک باران برقرار کرده‌اند، این امید را آفریده که هر روز بر تعداد دوستان و علاقه‌مندان آن افزوده شود. آنچه در پی می‌آید گزارشی تصویری است از آنچه منظور نظر گروه مهندسی باران بوده است.