شرکت سیم‌لاکی مرکزی (سهامی‌خاص) تولیدکننده انواع سیم‌لاکی

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان لرستان در سال ۸۵ شرکت سیم‌لاکی را با توجه به ارتقای سطح کیفی محصولات این شرکت، به عنوان واحد «نمونه» در امر تولید برتر انتخاب کرده است و لوح تقدیر توسط استاندار لرستان جناب آقای دکتر حسین صابری به این شرکت اهدا شد که موجب خرسندی و مباهات و پاسخ بسیار ارزشمند به تلاش‌های علمی، فنی و اجرایی مجموعه کارکنان و تلاشگران صنعت سیم‌لاکی در این واحد نمونه بوده است. استاندار لرستان لوح تقدیر را به مهندس دالوند، مدیرعامل شرکت سیم‌لاکی مرکزی اهدا ‌کرد.

در شرایط دشوار بازار رقابت و ضرورت حضور فعال در بازارهای جهانی، برخورداری از استاندارد‌های کیفی، یک امر بسیار مهم و ضروری است که به حمدا... با تلاش و زحمات خستگی‌ناپذیر کارکنان این شرکت محقق شده است. این شرکت با بیش از ۱۵سال سابقه‌ درخشان در امر تولید و عرضه سیم‌لاکی، نقش موفق و چشمگیر خود را در تامین نیازهای داخلی کارخانه‌های بزرگ کشور، بخش صنایع داخلی و سایر مصرف‌کنندگان به نحو احسن ایفا کرده است.

شرکت سیم‌ لاکی مرکزی در سال ۱۳۶۸ و طی شماره ۷۸۶۴۱ در تهران به ثبت رسیده و محل کارخانه واقع در شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان است.

فاز اول شرکت سیم‌ لاکی مرکزی در سال ۱۳۷۴ با ظرفیت اسمی ۲هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید که با اجرای طرح توسعه فاز دوم آن با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵۰۰تن در اواسط سال ۱۳۷۸، ظرفیت تولید کارخانه به ۳۵۰۰تن در سال افزایش یافت.

شرکت سیم لاکی مرکزی با به‌کارگیری ماشین‌آلات مدرن کامپیوتری اروپایی و با استفاده از سیستم PLC و دستگاه‌های تست و اندازه‌گیری و کنترل کیفی در طول خطوط تولید، امکان (کنترل کیفی) محصولات را به طور مستمر فراهم می‌کند. به کارگیری مواد اولیه مرغوب شامل (مفتول مس سرچشمه کرمان)، لاک‌های اروپایی، کادر مجرب و ماهر امکان تولید محصولات را مطابق با استانداردهای بین‌المللی فراهم آورده است.

کلاس حرارتی

در این شرکت تولید انواع سیم لاکی در کلاس‌های مختلف حرارتی ۱۲۰-۱۳۰-۱۵۵-۱۸۰-۲۰۰

و ۲۲۰درجه سانتیگراد مطابق با درخواست مصرف‌کنندگان و زیر نظر استاندارد ملی ایران و استاندارد جهانی تولید و عرضه

می‌گردد.

انواع سایزهای تولیدی

شرکت سیم لاکی مرکزی انواع سیم گرد لاکی به ضخامت ۲۰/۰ الی ۰۰/۲میلیمتر تولید و طبق نیاز بازار و کارخانجات صنعتی و تولیدکنندگان لوازم خانگی سایزهای فی‌مابین ۳۷/ ۰-۳۷۵/ ۰-۵۴۱/ ۰-۱۸/ ۱-۳۲/ ۱ و غیره را براساس سفارش مشتریان در قرقره و به وزن‌های مورد سفارش تولید و عرضه می‌نماید.

گرید و میزان لاک

شرکت سیم لاکی مرکزی انواع سیم لاکی با گرید ۱L و ۲L به صورت یک لاکه، دو لاکه و اورکت تولید و عرضه می‌کند.

استانداردها

کلیه تولیدات شرکت سیم لاکی مرکزی طبق استاندارد ملی تحت شماره‌های ۲۵۷۶ و ۲۵۷۸ و با نشان استاندارد ملی ایران با شاخص‌های حرارتی مختلف تولید می‌گردد همچنین تولیدات این شرکت مطابق استانداردهای بین‌المللی IEC۳۱۷ و DIN تولید

می‌شود. در سال ۱۳۸۲ این شرکت موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ایزو۹۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۰۰ و ایزو۹۰۰۲ ویرایش سال ۱۹۹۴ از شرکت RWTUV آلمان شد.

آزمایشگاه

آزمایشگاه شرکت سیم لاکی مرکزی یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور در صنعت سیم لاکی بوده که در جهت نیل به اهداف اساسی عملیاتی، تحقیقاتی و کالیبراسیون تشکیل و راه‌اندازی گردیده است.

کلیه سیم‌های تولید شده در شرکت از ابتدا تا انتها خط تولید مورد آزمایش‌های مختلف از جمله (فنریت، مقاومت الکتریکی، میزان لاک، جرک و غیره) قرار گرفته و با جدول تطبیق داده می‌شوند.

سیم لاکی قابل مصرف در کلیه لوازم برقی خانگی و صنعتی شامل موارد زیر است:

۱ - انواع الکتروموتورهای تک‌فاز و ۳فاز

۲ - انواع ترانسفورماتورها

۳ - انواع کمپرسورها

۴ - انواع ترانس (ترانس جوش، ترانس مهتابی)

۵ - انواع بالاست‌ها

۶ - دیگر موارد