شرکت بلور نوری تازه بزرگترین تولیدکننده بلور طرح‌دار کادویی در خاورمیانه
اشاره- شرکت بلور نوری تازه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان بلور طرح دار کادویی در خاورمیانه فعالیت خود را از بهمن 1378 تحت لیسانس و نظارت سوگای ژاپن آغاز و با راه اندازی فاز دوم کارخانه در سال 1382 در زمینه مظروفات بلوری (‌برای مصرف روزانه‌) شامل انواع پارچ‌، لیوان‌، سرویس‌های غذاخوری و بلور‌نشکن بهداشتی‌، خود را به عنوان یکی از چند شرکت مطرح منطقه در فرایند تولید بلور استاندارد بهداشتی صاحب‌نام نموده که این نه تنها آخر کار نیست بلکه روزبه‌روز شاهد تحولاتی اساسی در صنعت بلور از گروه نوری تازه - سوگا هستیم.

شرکت بلور نوری تازه در راستای جلب رضایت هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان محصولات خود پس از اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ با تلاش هماهنگ و مستمر نیروهای متخصص و تحقیقات وسیع و با ارائه سری جدید محصولات خود علاوه براینکه توانسته است برای نام خود در صنعت بلور جهان مکان و جایگاه شایسته‌ای ایجاد کند، نام مقدس کشور عزیزمان ایران را نیز به عنوان یکی از کشورهای صاحب صنایع پیشرفته بلور در جهان به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که شرکت بلور نوری تازه در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۱ از سوی وزارت صنایع و معادن به عنوان واحد صنعتی نمونه سال معرفی و مفتخر به دریافت لوح تقدیر گردیده است.

دیدگاه‌های یداله ابراهیمی رییس هیات مدیره شرکت بلور نوری‌تازه

صادرات شرکت و کشورهای مقصد
محصولات تولیدی این شرکت کلا مطابق با استانداردهای عمومی جهانی بوده و لذا در اکثر نقاط دنیا متقاضیان ویژه خود را دارد کما اینکه حجم ارزی صادرات سالانه این شرکت تاکنون با رشد فزاینده روبه‌رو بوده و در سال 1385 بالغ‌بر 5‌میلیون دلار و برای سال 86 نیز بیش از 5/6‌میلیون دلار پیش‌بینی شده که ان‌شاءا... تحقق خواهد یافت. از جمله کشورهایی که خریدار محصولات ما می‌باشند می‌توان کشورهای امارات متحده عربی‌، اردن‌، سوریه‌، مصر‌، هندوستان‌، پاکستان، مراکش، عراق، افغانستان، موزامبیک‌، سوازیلند، کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق و حتی برخی کشورهای اروپایی چون هلند، صربستان‌، آلبانی و غیره را نام برد که این تعداد کشور به عنوان مقصد صادرات در میان صادر‌کنندگان ایرانی نادر است.
انتقاد از برنامه‌های اقتصادی کشور
الف.‌ سمت‌و‌سوی برنامه اقتصادی کشور به صورت یکسان به تمام صنایع نبوده، بلکه این نگاه به بعضی از صنایع جانبدارانه‌تر می‌‌نماید.
ب.‌ مطالعات کارشناسانه بیشتر و نظام مشخص‌تری نسبت به جذب و سوق‌دهی سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی در برنامه‌های کشور ضروری است.
ج. شاخص‌های جهانی در شکل‌گیری ایران به عنوان قطب تولیدی در برخی از زمینه‌ها مانند نفت، معادن، کشاورزی و... به اندازه کافی مد‌نظر نبوده است.
پیشنهاد به منظور ارتقا تولید و صادرات
درخواست می‌گردد سیاستگذاران اقتصادی کشور نگاه عادلانه تری به انواع مختلف رسته‌های تولیدی کشور داشته باشند و به صنعت بلور بهداشتی نیز به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین تولیدات (‌پس از صنایع غذایی‌) که سهم عظیمی در بهداشت جامعه دارد توجه کافی مبذول و (‌به جهت اینکه دوره وصول و گردش نقدینگی در این رشته طولانی‌تر است) با اختصاص تسهیلات کافی امکان تولید بیشتر و بالتبع کاهش قیمت تمام شده و افزایش امکان رقابت با تولید‌کنندگان خارجی را فراهم نمایند که ضمن ترغیب به افزایش مصرف داخلی زمینه صادرات گسترده‌تر نیز فراهم شود و نیز در ابعاد زیر برنامه‌ریزی حمایتی انجام دهند:
الف.‌ جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌هایی که ایران قابلیت رقابت در آنها را دارد.
ب.‌ مهار تورم و افزایش جوایز صادراتی
ج.‌ تعدیل و آرامش در فضاهای سیاسی
پیوستن ایران به موافقتنامه‌های منطقه‌ای و سازمان تجارت جهانی
چنانچه پتانسیل موجود در بخش‌خصوصی کاملا دیده شده و به عنوان یکی از ابزارهای این مشارکت در نظر گرفته شود در کنار توانمندی‌های دولتی و حمایت‌های قانونی و پرهیز از اعمال سلایق شخصی‌، کاملا به نفع ایران و هر کشور دیگری می‌باشد که در این برنامه‌ها مشارکت نماید.

نشانی دفتر مرکزی: تهران، خیابان طالقانی، چهار راه مفتح نبش کوچه معیر پلاک ۳۹۵
تلفن: 78 - 88810373 - نمابر: 88810390
آدرس کارخانه: بزرگراه تهران قم، ورودی حسن‌آباد، شهرک صنعتی شمس‌آباد، فاز ۳ بلوار سروستان، خیابان گل سرخ
تلفن: 31 - 3382727-0229
نمابر: ۳۳۸۲۴۰۶-۰۲۲۹
پست الکترونیکی: mail@ noritazeh.com
وب‌سایت: www.noritazeh.com