سال ۱۲۹۸ - وثوق‌الدوله طی اعلامیه‌ای امضای قرارداد بین ایران و انگلیس را اعلام کرد.

در این اعلامیه آمده است که طبق قرارداد منعقده، مالیه و قشون ایران زیرنظر معلمین و فرماندهان انگلیس قرار خواهد گرفت. قشون متحد‌الشکل خواهد شد. ژاندارم و قزاق به صورت متحدالشکل درخواهند آمد و دولت انگلیس دو میلیون لیره وام به ایران خواهد داد.

سال ۱۲۹۸ - از طرف دولت انگلیس آرمیتاژ اسمیت برای اداره مالیه و ژنرال دیکسن برای اداره قشون وارد تهران شدند.

سال ۱۲۹۸- دولت انگلستان طی نامه‌هایی خطاب به وثوق‌الدوله، رییس‌الوزرا نصرت‌الدوله فیروز، وزیر امور خارجه و اکبر میرزا صارم‌الدوله، وزیر مالیه در راستای امضای قرارداد ۱۹۱۹ به آنان امتیازاتی از پناهندگی سیاسی در بریتانیای کبیر را داد.

سال ۱۲۹۸- نماینده دولت انگلیس در ایران هنگام امضای قرارداد صد و سی هزار لیره در اختیارات وثوق‌الدوله، نصرت‌الدوله و صارم‌الدوله قرار داد.این مبلغ پس از تسعیر نزدیک به چهارصد هزار تومان شد که نیمی به وثوق‌الدوله و مابقی به طور مساوی به دو وزیر حاضر رسید.

سال ۱۳۰۴- امیرلشکر عبداله‌خان طهماسبی حاکم نظامی تهران به معاونت وزارت جنگ رسید.

سال ۱۳۰۷- قرارداد لغو کاپیتولاسیون میان ایران و سوئد امضا شد.

سال ۱۳۱۳- امیر لشکر عزیزالله ضرغامی رییس امنیه مملکتی به کفالت ارکان قشون و سرهنگ غلامعلی زند رییس امنیه جنوب به کفالت تشکیلات امنیه منصوب شدند.

سال ۱۳۲۱- احمد قوام در مجلس شورای ملی نطق مهم و مفصلی ایراد و مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور را تشریح کرد و از نمایندگان خواست تا با تشریک مساعی مشکلات موجود را حل کند.

سال ۱۳۳۷- دولت جدید عراق آمادگی خود را برای رفع اختلاف با ایران اعلام کرد.

سال ۱۳۳۹- ابراهیم کاشانی به ریاست بانک مرکزی ایران و احمد مجیدیان به ریاست بانک ملی ایران انتخاب شدند.

سال ۱۳۴۱- علم، نخست‌وزیر برای صرفه‌جویی در بودجه کل کشور سازمان‌های شورای عالی اقتصاد، بازرسی نخست‌وزیری، ‌سازمان تهیه مسکن و بازرسی شاهنشاهی را منحل کرد.

سال ۱۳۴۴- سرهنگ نادر بهزادی، رییس پیشین آگاهی در دادگاه نظامی به ده سال زندان محکوم شد.

سال ۱۳۴۵- سازمان تعاون روستایی از بانک کشاورزی یک میلیارد ریال وام گرفت.

سال ۱۳۴۶- صدور حکم در انتظار خدمت ممنوع شد.

سال ۱۳۴۸- دو هواپیمای جت نیروی هوایی در دزفول با هم برخورد کردند.

سال ۱۳۵۲- گرمای اهواز به ۵۱ درجه بالای صفر رسید و جان ۱۱ نفر را گرفت همچنین بر اثر گرمای هوا ۳ نفر در آبادان و یک نفر در دزفول کشته شدند.

سال ۱۳۵۴- به دنبال مبارزه با گرانفروشی منصور یاسینی، محمد فولادی، محمدرضا سعادت‌فرد و عباس تیموری، اعضای هیات‌رییسه اتاق تهران برکنار شدند.

سال ۱۳۵۶- داریوش همایون، مدیر روزنامه آیندگان که وزیر اطلاعات و جهانگردی دولت بود به‌عنوان سخنگوی دولت نیز برگزیده شد.