سال ۱۲۹۵- همسر وزیرمختار انگلیس به اتفاق سایر همسران سفرای متفقین تهران را به قصد اروپا ترک کرد.

سال ۱۳۰۰- ماژو و اسماعیل‌خان، فرمانده ژاندارمری سبزوار کلنل گلروب و همراهان را توقیف و از ادامه حرکت آنها جلوگیری کرد و آنان را تحت‌الحفظ به نیشابور اعزام کرد. سال ۱۳۰۵- رضاشاه دوست محمد خان بلوچ را که در سیستان سر به طغیان برداشته بود به طور تلگرافی تهدید کرد.

سال ۱۳۰۵- بلدیه تهران اخطاریه‌ای به این شرح برای اهالی تهران صادر کرد:«چون استعمال حشیش علاوه بر مضرات محسوسه که دارد از علل ابتلا به مرض جنون است، ‌به طوری که سابقا هم اقدام شده به عموم اخطار می‌شود که خرید و فروش و استعمال حشیش از نقطه‌نظر حفظ‌الصحه عمومی اکیدا ممنوع است و مرتکبین طبق قانون جزای عمومی و نظامنامه امور خلافی مجازات خواهند شد. کفیل بلدیه، سرهنگ بوذرجمهری

سال ۱۳۱۴- شرکت سهامی قند و شکر و کبریت در تهران دایر شد، دکتر سجادی مدیرعامل و علی وکیلی عضو هیات مدیره این شرکت شدند.

سال ۱۳۲۴- در ایران به مناسبت پایان جنگ جهانی تعطیل عمومی اعلام و مجلس جلسه فوق‌العاده تشکیل داد.

سال ۱۳۲۶- محمدمسعود مدیر روزنامه مرد امروز طی مقاله شدید‌اللحنی برای اعدام احمد قوام نخست‌وزیر یک‌میلیون ریال جایزه تعیین کرد. وی در مقاله خود متذکر شده بود: اینجانب به موجب این سند برای خدمت به مملکت و جامعه تعهد می‌نمایم مبلغ یک میلیون ریال به خود یا ورثه کسی بپردازم که قوام‌السلطنه را در زمان زمامداری یعنی قبل از سقوط کابینه‌اش معدوم نمایند، البته وی پس از انتشار روزنامه متواری شد.

سال ۱۳۲۸- محمود نامجو در رشته وزنه‌برداری المپیک دو رکورد دنیا را شکست و به آقای جهان ملقب شد.

سال ۱۳۳۲- دولت طی اعلامیه‌ای وقوع یک کودتا و خنثی شدن آن را اعلام کرد.

سال ۱۳۳۲- دکتر فاطمی وزیر امور خارجه به تمام سفرا و وزرای مختار و کارداران ایران در خارج اعلام کرد شاه از سلطنت مخلوع است و نباید مورد استقبال قرار گیرد.

سال ۱۳۳۲- اعلامیه انحلال مجلس شورای ملی منتشر و دکتر مظفر بقایی و علی زهری و عده‌ای از نمایندگان غیرمستعفی بازداشت شدند.

سال ۱۳۳۲- مجسمه‌های محمدرضا و پدرش پایین کشیده شدند و همچنین عکس‌های شاه و ثریا از ادارات جمع‌آوری شد.

سال ۱۳۳۲- در میتینگی که امروز بعد از ظهر برگزار شد، دکتر حسین فاطمی خواستار لغو سلطنت شد. همچنین روزنامه«باختر» با مدیریت حسین فاطمی حملات شدیدی را به شاه آغاز کرد. دکتر فاطمی همچنین کاخ‌های سلطنتی را مهر و موم کرد.

سال ۱۳۳۴- سرتیپ حسین آزموده، دادستان ارتش، برای دکتر مرتضی یزدی یکی از رهبران حزب توده به اتهام خیانت و توطئه علیه امنیت و اساس سلطنت طی کیفرخواستی تقاضای اعدام کرد.

سال ۱۳۴۰- تعداد مشترکین سازمان آب در تهران به یکصد و بیست و پنج هزار واحد مسکونی رسید.

سال ۱۳۴۵- دانشگاه ملی دانشکده شد که عبارت بودند از: دانشکده بانکداری و علوم مالی، اقتصاد، معماری، پزشکی و دندانپزشکی و ادبیات فارسی و خارجه.

سال ۱۳۴۶- به دنبال فعالیت شدید سپهبد تیمور بختیار علیه محمدرضا پهلوی، دستور تعقیب او و توقیف اموالش در تهران که ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان داشت، صادر شد.

سال ۱۳۴۸- بانک مرکزی ۸۰ میلیون دلار از بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه وام گرفت.

سال ۱۳۵۴- دکتر عبدالحسین نوایی، رییس سازمان کتاب‌های درسی و سه تن دیگر از همکاران وی به علت قصور در انجام وظیفه که منجر به افزایش بی‌رویه قیمت کتاب‌های درسی شده بود، از کار برکنار شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند.

سال ۱۳۵۶- شاه دو اصل دیگر به اصول انقلاب سفید افزود که اصل هجدهم و نوزدهم آن شدند.

اصل ۱۸: افزایش نسبی بهای زمین در هر سال نباید از میزان تورم سالانه بیشتر باشد. اصل ۱۹: مقامات دولتی باید در زمان‌های معینی کلیه دارایی خود و همسر و فرزندان خود را اعلام کنند.