روزنامه اطلاعات به دلیل تعطیلی هفتگی در ۱۸ تیر ماه منتشرنشده است، از این رو در این بخش اخبار ۱۷ تیر ۱۳۱۱ را مرور می‌کنیم.

اعزام محصلین کمپانی نفت به انگلستان

از دو نفر محصلینی که هر ساله کمپانی نفت جنوب برای تکمیل تحصیلات مربوطه به انگلستان اعزام می‌کند، در نتیجه امتحان‌های به عمل آمده، امیرهوشنگ خان از بین دیپلمه‌های متوسطه انتخاب وبه اروپا اعزام شد. یک نفر دیگر- آقای محسن‌زاده - که در استخدام کمپانی است، ظرف هفته بعدی به انگلیس اعزام می‌شوند.

صدور جواز واردات آغاز شد

اداره جواز واردات از اول تیر شروع به صدور جوازهای سه‌ماهه اول سال اقتصادی ۱۳۱۱ کرده است. به طوری که بنا به اطلاع حاصل شده تا ۲۰ تیر جواز درخواست‌هایی که بابت واردات سه ماهه اول سال اقتصادی تسلیم شده، صادر می‌شود. از نیمه مرداد ماه نیز درخواست‌های مربوط به سه ماهه دوم اقتصادی قبول می‌شود.

سرشماری در تهران

به طوری که از طرف بلدیه تهران در اعلان منتشره از طرف آن موسسه اشعار گردیده بود (آگاهی داده شده بود)، بلدیه تصمیم گرفته است که سرشماری تهران را آغاز کند. اینک به قرار اطلاع حاصله مقدمات این کار تهیه شده و قرار است تا یک ماه دیگر این سرشماری آغاز شود. در خصوص روش این سرشماری و رسیدن به نتایج مطلوب نیز مطالعاتی آغاز شده است.

چشم‌چرانی خبرساز شد

در صفحه دوم روزنامه اطلاعات، یادداشتی درباره وضعیت خیابان لاله‌زار جلب توجه می‌کند. در این یادداشت، نگارنده به رواج متلک‌گویی و چشم‌چرانی در جامعه انتقاد می‌کند و می‌نویسد: آیا مراعات این قبیل چیزها را هم می‌شود از دولت و مامورین دولت تقاضا کرد؟ آیا می‌توانیم به زنان بگوییم که از خانه بیرون نروند تا کسی به آنها نگوید «خانم کجا تشریف می برید؟» در نهایت نیز نگارنده رویکرد اخلاقی را موثر دانسته و از چنین افرادی می‌خواهد که به زنان دیگر به عنوان خواهران خود نگاه کنند.

استقبال تجار ولایات از شرکت تجارتی

بر اثر استقبال شایانی که از طرف تجار ولایات و ایالات از «شرکت تجارتی» شده، سرمایه این شرکت از ۱۰ به ۱۱میلیون ریال رسیده است. اینک بر حسب اطلاعات واصله متجاوز از ۳۰۰ هزار تومان از طرف تجار ولایات شیراز، اصفهان و خراسان از سهام شرکت تجارتی خریداری شده است.