در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۹ تیر ماه ۱۳۱۱ آمده است: «اتاق تجارت ایرانیان در بمبئی به اداره کل تجارت راپورت می‌دهد که اخیرا تجدید انتخابات هیات‌مدیره اتاق تجارت در این شهر انجام شده و اعضای آن مشخص شده‌اند». جواز ورود وارداتی

در ۸۰ سال پیش در چنین روزی خبرنگار روزنامه اطلاعات خبر داد که تمام جوازهای مربوط به درخواست‌هایی که از بابت سه ماهه اول سال اقتصادی سال ۱۳۱۱ به اداره کل تجارت ارسال شده بود، صادر شده است.

انتخابات در اتاق تجارت خرمشهر

از آنجا که در تیرماه سال ۱۳۱۱ اجازه تاسیس تجارت در خرمشهر داده شده است، نظر به اهمیت این بندر، از طرف اداره کل تجارت شرحی به وزارت داخله نوشته شده تا دستور اکید صادر شود که در آنجا از طرف حکومت خوزستان انتخابات اتاق تجارت برگزار شود.

اخلاق ایرانیان، تعلیمات نسوان

در روزنامه اطلاعات ۱۹ تیر ماه یادداشتی در صفحه اول خودنمایی می‌کند که در ابتدای آن محاسن اخلاقی ایران از جمله مهمان‌نوازی، نیکوگفتاری و وظیفه‌شناسی آمده است. نگارنده این مقاله پس از این مقدمه، به تعلیم و تربیت زنان توجه نشان داده و از افزایش مدارس دخترانه توسط وزارت معارف استقبال کرده است.

مشاجره شاه و امینی بر سر بودجه ارتش

در جلسه ۱۹ تیرماه سال ۱۳۴۱ شورای وزیران که با حضور شاه تشکیل شده بود دکتر علی امینی نخست وزیر وقت و شاه بر سر بودجه ارتش در برابر هم قرار گرفتند و دلایل یکدیگر را در این زمینه با صراحت رد کردند که از این برخورد ، در محافل پایتخت به عنوان مشاجره لفظی یاد شد. این، در حالی بود که فشار مخالفان داخلی بر دکتر امینی شدت یافته بود و امینی از دریافت وام از اروپاییان و کمک اقتصادی از آمریکا هم مایوس شده بود. شایعات مشاجره شاه و امینی که در محافل تهران به صورت مبالغه مطرح می شد سبب شد که پنج روز بعد دکتر امینی در نطقی به تایید قضیه بپردازد و بگوید که اگر شاه با کاهش بودجه درخواستی ارتش موافقت نکند راهی جز کناره‌گیری ندارد، زیرا که کشور در آستانه ورشکستگی اقتصادی است و آمریکا به وعده کمک مالی خود وفا نکرده است و با قطع کمک سابق، دولت او را در وضعیتی دشوار قرار داده است.