اولین کلاس فروشندگی در ایران برای اولین بار در ایران کلاس تربیت فروشنده برای فروشگاه‌ها و کسانی‌که بخواهند در مغازه‌ها به شغل فروشندگی اشتغال ورزند ترتیب داده می‌شود. کلاس تربیت فروشنده در محل آموزشگاه بازرگانی وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تشکیل خواهد شد.
دروس این کلاس به صورت تئوری و عملی براساس جدید‌ترین برنامه‌ کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان تنظیم شده است. مدت تحصیل در این کلاس‌ها که تاکنون در ایران سابقه نداشته ۱۷۰ ساعت خواهد بود و داوطلبانی که معلومات آنها حدود دیپلم متوسطه باشد و سن آنان بیشتر از ۳۵ سال نباشد می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام و تحصیل کنند.
روزنامه اطلاعات، ۷ مرداد ۱۳۵۲


ساختمان پستخانه تهران
پستخانه ایران به نام «پستخانه جلیله» از هفتم مرداد ۱۳۱۳ در ساختمان تازه خود [خیابان سپه سابق ـ سه راه خیّام] که پنجم مرداد گشایش یافته بود به کار روزمره پرداخت. کار ساختن این عمارت با هزینه پانصدهزار تومان، شش سال طول کشید. ایران نخستین کشور جهان است که پستخانه دایر کرده است. سابقه تاسیس پستخانه درایران به زمان داریوش (چهارم جولای سال ۴۸۹ پیش از میلاد) باز می‌گردد که پستخانه آمریکا شعار ۲۵۰۰ ساله آن را بر سردر خود نصب کرده است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل ۴۴ خود، پست را همانند رادیو و تلویزیون، تلگراف و تلفن (مخابرات)، راه و راه‌آهن و... دولتی (در مالکیت عمومی) و در اختیار دولت قرارداده است.
پستخانه تنها موسسه دولت فدرال آمریکا در همه نقاط این فدراسیون است که اموری ازجمله درخواست و دریافت گذرنامه هم در شعب آن انجام می‌گیرد. پستخانه ایران از زمان آغاز به کار یک موسسه دولتی بود؛ زیرا که باید غیر‌انتفاعی و صددرصد اطمینان بخش باشد و مراسلات و بسته‌ها را که امانات به شمار می‌آیند به هر نقطه برساند.
حدود صنفی پیشه‌وران
مشخص خواهد شد
حدود فعالیت پیشه‌وران، به دقت مطالعه و تفکیک می‌شود و فروشندگانی مانند دوخته فروشی، کلاه‌فروشی، خرازی‌فروشی و لوکس‌فروشی که با یک جواز چندین کالای مشابه را در معرض فروش قرار می دهند، مجاز نخواهند بود، اجناس و کالای مورد فروش یکدیگر را عرضه بدارند.
این تصمیم در کمیسیونی که دیشب با حضور آقای شیخ‌بهایی رییس اتاق اصناف و آقای دکتر واحدی مدیر امور پروانه‌های اتاق تشکیل گردیده بود، اتخاذ شد.
طبق تصمیم این کمیسیون که به دنبال چند ساعت گفت‌وگو و بحث و تبادل نظر مقامات اتاق اتخاذ گردید، حدود فعالیت صنفی پیشه‌وران به دقت بررسی و تعیین و تفکیک می‌شود و مسوولان اتحادیه‌های صنفی موظف خواهند بود که ضوابط جدید را به دقت به اجرا گذارند.
روزنامه اطلاعات، اول مرداد ۱۳۵۲


نرخ دیزی تعیین شد
بین کارشناسان اتاق اصناف و کمیسیون نرخ در زمینه تعیین قیمت چای قندپهلو، دیزی آبگوشت و قلیان در قهوه‌خانه‌های تهران توافق لازم به عمل آمد و در مورد نوع کالاهای مذکور و نحوه عرضه آن به مشتریان ضوابطی برقرار شد.
به موجب مقررات آیین‌نامه اتحادیه صنف‌ قهوه‌چی قراراست که فروش چای در چلوکبابی‌ها، چلوخورشتی‌ها و کبابی‌ها، ممنوع اعلام گردد و در این آیین‌نامه تاکید می‌کند که چای باید منحصرا به وسیله افراد صنف قهوه‌چی فروخته شود.
صنف قهوه‌چی برای چای دو نرخ دو ریالی و یک ریال و نیمی برای دیزی نیز دو نرخ رسمی و تشریفاتی تعیین کرده است. به موجب پیشنهاد این صنف چای در استکان معمولی دو ریال و در استکان کمرباریک یک ریال و نیم و دیزی تشریفاتی در قهوه‌خانه‌های لوکس و مدرن یکصد ریال و دیزی معمولی بیست تا بیست و پنج ریال است.
روزنامه اطلاعات ،اول مرداد ۱۳۵۲