گروه تاریخ اقتصاد- اواسط بهمن ماه سال 1332 همزمان با آغاز انتخابات مجلس سنا در تهران، در مقابل بازار تهران زد و خوردی رخ داد که در جریان آن عده‌ای بازداشت شدند. این حادثه پس از آن صورت گرفت که گروهی از دسته‌های سیاسی تجمعی گسترده در میدان ارگ ترتیب دادند، اما بعد از ساعتی، افرادی دیگر با جیپ به محل رسیده و گروهی از تظاهرات‌کنندگان را متفرق کردند. تعرض به تظاهرات‌کنندگان موجب درگیری گروهی از آنان با مهاجمان شد که در نتیجه دو نفر مضروب و چند نفر بازداشت شدند.
چهار زلزله مرگبار
در چهارم فوریه
۱۵ بهمن‌ماه (چهارم فوریه) جهان در طول قرون جدید و معاصر شاهد چهار زمین‌لرزه شدید و پرتلفات به این شرح بوده‌است:
درسال ۱۷۸۳ در منطقه «کالابریا» در ایتالیا که براثر آن بیش از ۵۰ هزار تن کشته شدند.
در سال ۱۷۹۷ در منطقه «کویتو = کیتو» در اکوادور که در آن بیش از ۴۰ هزار تن جان باختند. زلزله آمریکای مرکزی در سال ۱۹۷۶ که جان بیست و دو هزار و ۷۷۸ تن را در دو کشور گواتمالا و هندوراس گرفت.
زلزله افغانستان در سال ۱۹۹۸ که هزاران کشته و زخمی برجای گذارد. گزارشی که همان روز درباره این رویداد انتشار یافته بود از این قرار است:
«زمین لرزه چهارم فوریه ۱۹۹۸ ایالت تخار افغانستان حدود چهار هزار کشته و دو برابر این شمار زخمی داشته و بیش از ۱۵ هزار تن خانه‌های خود را از دست داده و در زیر برف و سرما در انتظار کمک هستند، ولی منطقه آنان در کنترل نیروهای شمال است و دولت کابل (طالبان) امکان کمک‌رسانی ندارد.» کانون زمین‌لرزه شهر رستاق بود. بیشتر خانه‌های آن منطقه با خشت خام (خشت و گل)
ساخته شده بودند.