۱۳۵۳ گروه تاریخ و اقتصاد: ارتشبد جورج براون، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا به دعوت فرمانده نیروی هوایی ایران وارد تهران شد. وی در این سفر با محمدرضا پهلوی دیدار کرد. ۱۳۳۰

مجلس شورای ملی، دولت را موظف کرد تا قانون ملی شدن صنعت نفت ایران را اجرا کند.

۱۳۱۲

امتیاز شرکت نفتی دارسی در ایران به مدت ۶۰ سال دیگر تمدید شد. این تمدید امتیاز در قراردادی میان رضاخان پهلوی و دولت انگلیس، به ثبت رسید.

۱۳۰۸

وزارت معارف وقت در یک دستور از مسوولان وقت حکومت اصفهان خواست با پروفسورآرتوراپهام پوپ شرق شناس آمریکایی که برای بازدید از مکان‌های قدیمی در حال سفر است، همکاری کنند.

۱۳۰۷

پیشنهاد استخدام «آندره گدار» باستان شناس و معمار فرانسوی به‌عنوان مدیرکل آثار باستانی، کتابخانه و موزه اشیای عتیقه، به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

۱۲۸۸

با افزایش آشوب و بحران در سراسر کشور، محمدعلی شاه، مشیرالدوله صدراعظم را برکنار و کامران میرزا نایب السلطنه را صدراعظم و وزیر جنگ کرد.

۱۲۸۸

نخستین گروه از نظامیان روسیه وارد تبریز شدند... به دنبال مقاومت مردم و مجاهدان آذربایجان به رهبری ستارخان و باقرخان، نمایندگان دولت‌های روسیه و انگلیس، اعلام کردند برای حفظ جان شهروندان خود وارد شهر می‌شوند... این نیروها تا هنگام پیروزی انقلاب بلشویکی در روسیه؛ یعنی هشت سال بعد در تبریز باقی ماندند.