نوسازی واگن‌ها و خطوط؛ اهداف اصلی شبکه ریلی

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه راه‌آهن محور توسعه است، نوسازی واگن‌ها و خطوط را از اهداف اصلی شبکه ریلی برشمرد و گفت: باید به سمت جذب بار و مسافر ریلی گام برداریم و امیدواریم در این دو حوزه درسال آینده رکورد‌های خوبی را شاهد باشیم.محسن پورسیدآقایی در جمع مدیران راه‌آهن استان یزد و در حاشیه مراسم شروع ریل‌گذاری خط آهن بافق - اصفهان گفت: در حال حاضر شبکه ریلی کشور با حجم بالای بار و مسافر مواجه شده، که نیاز است تلاش‌های بیشتری نسبت به گذشته در همه نواحی کشور به‌خصوص مناطقی که مسیر پرتردد در کشور از نظر بار هستند، صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حجم بار و ترافیک بالا در بخش ریلی موجب شده تا کارگاه‌های عملیاتی در بحث دو خطه کردن مسیر و علائم و سکوها و زیر گذرها اقدامات شبانه‌روزی را انجام دهند.معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز مجموع راه‌آهن یک کارگاه عملیاتی شده است و در کنار عملیات جاری همه اقدامات با سرعت خوبی انجام می‌شود. عملیات اجرایی در بخش ریلی به خصوص در مناطق ریلی نسبت به سال گذشته بهبود یافته و کارهای توسعه‌ای با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند. وی گفت: همه تلاش‌ها برای تکمیل پروژه‌ها در سه محور خلاصه شده که می‌توان به جذب رضایت مردم و خدمت‌رسانی به آنها، ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در بخش بار و مسافر و حفظ ایمنی اشاره کرد.مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: در راستای رضایت مردم در حوزه مسافری باید زیبا‌سازی در راه‌آهن شکل بهتری به خود بگیرد چرا که وظیفه اصلی ما خدمت به مردم است.پورسیدآقایی افزود: راه‌آهن محور توسعه است بنابراین نوسازی واگن‌ها و خطوط از اهداف اصلی شبکه ریلی است تا بتوانیم بار و مسافر بیشتری را به سمت استفاده از شبکه ریلی جذب کنیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم به رکوردهای خوبی دست یابیم. وی خاطر شان کرد: موضوع ایمنی از جمله مواردی است که راه‌آهن برای ارتقای آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و ایمنی را در هر شرایطی نباید به خطر بیندازیم و یا برای آن ریسک کنیم چراکه همه مزیت راه‌آهن به ایمنی آن است.

اختصاص ۵۳۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های حمل‌ونقلی و ریلی استان

رئیس‌جمهوری نیز در این سفر با بیان اینکه طی دو سال آینده ۴۴ طرح و پروژه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان در استان یزد اجرایی می‌شوند، از اختصاص ۵۳۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه و راه‌آهن خبر داد.