فارس: معاون ساخت راه‌آهن با بیان اینکه مجوزهای تامین مالی راه‌آهن غرب نظیر مصوبه شورای‌ اقتصاد، تضمین‌های ماده ۶۲ بازپرداخت اقساط فاینانس و مجوز ترک تشریفات دریافت شده است، گفت:

در صورت تامین منابع مالی، تا پایان سال ۹۵ کرمانشاه به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود. ‌سیدمسعود نصرآزادانی درباره‌ راه‌آهن غرب کشور (اراک-ملایر-کرمانشاه-خسروی) اظهار کرد: راه‌آهن غرب ‌‌بخشی از کریدور شرق به غرب است که جزو پروژه‌‌های اولویت‌دار ‌محسوب می‌شود. این خط‌آهن از اراک تا ملایر به طول ۹۰ کیلومتر افتتاح شد‌ و از ملایر تا کرمانشاه ۱۸۸ کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: مسیر کلی این راه‌آهن از منطقه سمنگان در استان مرکزی آغاز می‌شود و پس از عبور از شهر اراک در اولین نقطه به ملایر در استان همدان می‌رسد و سپس به کنگاور در استان کرمانشاه و سپس از آنجا به کرمانشاه و اسلام‌آباد و خسروی متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: این مسیر ریلی در ادامه به راه‌آهن کشور عراق و از آن طریق به بندر لاذقیه سوریه و آب‌های آزاد متصل می‌شود. در واقع با تکمیل کل مسیر راه‌آهن غرب، ‌ایران از طریق خط‌آهن به عتبات عالیات متصل خواهد شد، همچنین از طرف کشور عراق به دریای مدیترانه و اروپا متصل می‌شود.

نصر آزادانی با اشاره به اینکه‌ با تکمیل راه‌آهن غرب بخشی از جابه‌جایی بار و مسافر این منطقه به حمل‌‌ونقل ریلی منتقل می‌شود، اظهار کرد:‌ این امر قطعا‌ موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و به دنبال آن کاهش سوانح رانندگی در مناطق مذکور خواهد شد.