همه قوا برای استفاده بهتر از فضای پسابرجام دست‌به‌دست هم دهند
گروه خبر: نشست سران سه قوه روز گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. دراین نشست 90 دقیقه‌ای که با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه به میزبانی دولت برگزار شد مهم‌ترین مسائل کشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری پس از این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این جلسه سران قوا راجع به مسائل مهم کشور بحث و تبادل‌نظر داشتند و این در جهت هماهنگی سه قوه برای پیشرفت امور کشور، کارساز و مهم است. روحانی همچنین گفت: از طرف سران قوای جمهوری اسلامی از ملت بزرگوار و عزیز ایران دعوت می‌کنم تا در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور و باشکوه داشته باشند.

روحانی همچنین اظهار کرد در این جلسه در رابطه با فضای پسابرجام و سفر اخیر به دو کشور اروپایی و همچنین اقداماتی که باید برای پیشرفت کشور در شرایط جدید انجام شود گفت‌وگو و تبادل‌نظر داشتیم. وی اظهار کرد: رسیدن به پیشرفت تنها در سایه هماهنگی و همدلی سه قوه امکان‌پذیر است و همه قوا باید دست‌به‌دست هم دهند تا از فضای پسا برجام به نفع مردم‌، کشور و اشتغال جوانان بهره‌برداری کنیم. رئیس‌جمهوری همچنین به گفت‌وگو در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جلسه سران سه قوه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز رهبری معظم انقلاب و ملت ایران می‌خواهند برگزاری انتخاباتی شکوهمند در کشور است، بنابر این چگونگی برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و رقابتی، بخشی از گفت وگوی سران قوا بود و مطمئنا ملت ایران با حضور پرشور خود در انتخابات یک حرکت رو به جلو در زمینه سیاسی و اجتماعی در کشور را رقم خواهند زد.


تشریح مهم‌ترین دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری یکشنبه شب در جلسه هیات دولت، توسعه و تقویت تعاملات بین‌المللی، مقابله با پروژه ایران هراسی، شکست قطعی تحریم‌ها، برخورد احترام‌آمیز همراه با عزت و کرامت از سوی دولت‌های میزبان، اشتیاق فراوان و اراده جدی آنان به همکاری و مشارکت با ایران را از مهم‌ترین شاخصه‌های سفر به ایتالیا و فرانسه در فاصله کوتاه پس از برجام دانست.