گروه خبر: یک روز مانده به برگزاری مهم‌ترین رخداد سیاست داخلی ایران در سال 1394، مراجع عظام و مسوولان از مردم برای حضور در انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دعوت کردند. این اولین بار است که دولت حسن روحانی پس از روی کار آمدن، برگزاری یک انتخابات را تجربه می‌کند و از این منظر، برگزاری سلامت و امنیت انتخابات هفتم اسفندماه، آزمونی است که توانایی دولت را در این حوزه محک می‌زند. در همین حال بسیاری از اعضای کابینه حسن روحانی با انتشار پیام‌هایی مردم را به حضور در انتخابات برای افزایش مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور دعوت کرده‌اند. به گزارش «ایرنا» بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با انتشار پیامی ویدئویی، واجدان شرایط را برای شرکت در انتخابات پیش رو دعوت و تاکید کرد که توسعه کشور با حضور مردم در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود.وزیر نفت با دعوت از همه واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات، اضافه کرد: «مردم، حداکثر یک ساعت باید وقت بگذارند؛ اما سرنوشت کشور خودشان را تعیین می‌کنند.» به گفته زنگنه، مردم فکر نکنند که رایشان تاثیر ندارد؛ حتی یک رای نیز تاثیرگذار است. اگر کشوری بخواهد به سوی توسعه برود و برای اینکه هر روز در مجلس دعوا، درگیری و بدزبانی نباشد، باید مردم در پای صندوق‌ها حضور یابند. وزیر نفت با تاکید بر اینکه «باید به جهتی برویم که امید در دل مردم بیشتر شود» افزود: «همه در انتخابات شرکت کنند و به لیست‌ها به‌طور کامل رای بدهند.»

همزمان علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با انتشار پیام تصویری در فضای مجازی از مردم خواست ۷ اسفندماه در انتخابات شرکت کنند.در همین حال وزیر ارتباطات نیز به جمع دعوت کنندگان از مردم برای حضور در انتخابات پیوست و در پیامی از مردم خواست در انتخابات حاضر شده و هر دو لیست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را به‌صورت کامل، تکمیل کنند. محمود واعظی دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم خواند که می‌تواند سرنوشت کشور را در زمینه مسائل اقتصادی به خصوص پس از برجام با سرعت بیشتری رقم بزند. او همچنین از مردم خواست در تهران به دو لیست ۳۰ نفره مجلس شورای اسلامی و ۱۶ نفره مجلس خبرگان به‌صورت کامل رای بدهند.از سوی دیگر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مردم را به حضور در انتخابات هفتم اسفند دعوت کرد. به گزارش «ایسنا» قاضی‌زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد که مردم با انتخاب‌شان بتوانند فرصت‌های بیشتری را فراهم کنند تا سایر حلقه‌های زنجیره «تحول نظام سلامت» نیز کامل شود و نظام سلامت کارآمدی را برای همه ایرانیان شاهد باشیم. او افزود: «یک ساعت وقت گذاشتن و پای صندوق رای حضور یافتن، نه‌تنها چهار سال بلکه ممکن است سرنوشت کشور را تغییر دهد. بنابراین اگر این فرصت را از خودمان دریغ کنیم، ظلم است به خود، آینده و میهن.»همزمان محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در پیامی ویدئویی به اثرگذاری انتخابات سیاسی در ثبات اقتصادی تاکید کرد و از مردم خواست برای استفاده از حق تعیین سرنوشت خود، پای صندوق‌های رای حاضر شوند. محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی نیز دیروز در پیامی ویدئویی از مردم خواست فرصت انتخابات را مغتنم بدانند و در انتخابات حاضر شوند. پیش از این تعدادی از مراجع عظام نیز مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرده بودند. در این میان می‌توان به نام حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی اشاره کرد که در بیانیه‌ها و سخنانی، از مردم خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات، خود را برای خلق یک حماسه دیگر آماده کنند. در همین حال روز گذشته روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از عموم مردم برای حضور باشکوه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.به گزارش «ایرنا» ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت همه آحاد ملت در انتخابات گفت: امید به آینده پررونق کشور در گرو مشارکت گسترده در انتخابات است و همه باید به این تکلیف مهم عمل کنند.

همچنین به گزارش «ایرنا» سیدحسن خمینی با دعوت از مردم برای حضور مسوولانه در پای صندوق‌های رای در انتخابات ۷ اسفند گفت: اگر امروز جامعه خودمان را به غفلت بگذرانیم، نسل آینده را ده‌ها پله عقب برده‌ایم. آن قدر که ما وظیفه داریم این است که به همه بگوییم و خودمان نیز شرکت کنیم و همه را تشویق کنیم.