گروه خبر: مراجع تقلید و علمای قم روز پنج‌شنبه در دیدار با سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمات و فعالیت‌های دولت یازدهم در بخش درمان و سلامت تقدیر کردند. آنها همچنین در این دیدار خواهان رعایت انصاف و دقت در اجرای برجام به‌عنوان یک مساله ملی شدند. در همین راستا آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر بهداشت در مورد برجام گفت: عده‌ای درخصوص برجام بی‌انصافی می‌کنند؛ در صورتی که باید توجه داشت توافق ذره‌ذره به دست آمده است. به گزارش «ایرنا» این مرجع تقلید افزود: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می‌کنند. وی ادامه داد: در ارتباط با برجام کاری انجام شده، ما نمی‌گوییم فتح‌الفتوح بود؛ ولی فراموش نکنیم که طرف مقابل ما، آدم ناقلایی است.

آیت‌الله وحید خراسانی نیز ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر بهداشت گفت: انصافا دکتر ظریف مرد کار و عمل است. ما خیلی اهل سیاست نیستیم، اما عقل آن را داریم. انصافا انتخاب دکتر ظریف برای وزارت امور خارجه و دکتر هاشمی برای وزارت بهداشت از سوی دکتر روحانی، اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیری بود؛ چراکه این افراد از نظر علم، عمل و امانتداری بهترین افراد بوده و هستند. به گزارش «ایسنا» این مرجع عالیقدر با بیان اینکه سلام و درود گرم من را به دکتر روحانی برسانید، افزود: به ایشان بفرمایید که اگر رابطه خود را با خدا و امام زمان(ع) حفظ کند، می‌تواند قلم روی هر چیزی بکشد و بر دنیا فائق آید و با موفقیت همراه باشد. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز در دیدار با وزیر بهداشت گفت: در موضوع برجام باید بکوشید که آن چیزی که خیر برای مسلمانان است، انجام دهید و ارتباط با دنیا داشته باشید. به گزارش «ایسنا» وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: وظایفی که انجام می‌دهید بسیار مهم و اثربخش است که از زحمات شما قدردانی می‌کنیم.

تقدیر از طرح تحول سلامت

در ادامه این دیدارها آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی و آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ازخدمات دولت و وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت تقدیر کردند.

آیت‌الله علوی گرگانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز بر لزوم تجمیع تمامی بیمه‌های درمانی در کشور تاکید کرد.