گروه دیپلماسی: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیام محمد جواد ظریف به مناسب شهادت فرمانده نظامی حزب‌الله، عنوان کرد که از ظریف مایوس شده‌ایم. جان کربی، در کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: «ما می‌دانیم که ایران کشور حامی تروریسم است و آنها به حمایت از این گروه خاص (حزب‌الله) که در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم قرار گرفته است، ادامه می‌دهند.»

جان کربی در ادامه درباره فرمانده نظامی حزب‌الله که روز پنج‌شنبه به شهادت رسید، گفت: «او در حقیقت به خاطر نقشش در بمب‌گذاری ۱۲ دسامبر ۱۹۸۳ در سفارت‌های آمریکا و فرانسه در کویت که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، محکوم شده بود و همان‌طور که می‌دانید حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار دارد. بنابراین، من این اظهارات (پیام ظریف درباره شهادت فرمانده حزب‌الله) را دیده‌ام... مایوس‌کننده است که می‌بینیم ظریف وزیر امور خارجه ایران چنین احساسی دارد.»

جان کربی گفت: «ما در اظهارات ظریف وزیر امور خارجه ایران شریک نیستیم و همچنان حزب‌الله را به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی می‌دانیم.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «به‌خاطر توافق ایران، کانال ارتباطی از طریق وزیر امور خارجه ایران باز شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از آن استفاده می‌کند و به استفاده از آن ادامه خواهد داد. ایران عضوی از گروه بین‌المللی حامی سوریه است، بنابراین انتظار ما این است که در وین حاضر شود. کانال‌های ارتباطی باز است و احتمالا باز خواهد ماند. این به هیچ‌وجه به آن معنا نیست که ما نسبت به آنچه ایران قابلیت انجام آن را دارد و در حال انجام آن است با این اظهارات، چشم‌های خود را می‌بندیم.»روز جمعه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیامی شهادت فرمانده مقاومت را تسلیت گفت و افزود: «بدون شک شهادت این مجاهد خستگی‌ناپذیر عزم نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تروریسم را بیش از پیش تقویت می‌نماید.»سیدمصطفی بدرالدین فرمانده کل شاخه نظامی حزب‌الله روز پنج‌شنبه در حمله هوایی بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی به محل اقامت وی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق سوریه به شهادت رسید. در جریان این حمله هوایی، گروهی از همراهان او نیز به شهادت رسیدند. «سیدمصطفی بدرالدین» متولد سال ۱۹۶۱ میلادی معروف به «الیاس صعب» اهل منطقه الغبیری و جانشین شهید «عماد مغنیه» بوده است. او سابقه و تاریخ گسترده‌ای در حزب‌الله و جایگاه ویژه‌ای در عملیات مقاومت داشته است. دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سال‌ها در تعقیب و درصدد ترور این فرمانده ارشد حزب‌الله بوده است.شهادت این فرمانده حزب‌الله لبنان موجی از واکنش‌ها و پیام‌های تسلیت را از سوی مقامات ایران به دنبال داشت. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهادت «مصطفی بدرالدین» را تسلیت و گفت شهادت این فرمانده مقاومت، عزم نیروهای جهادی علیه رژیم ‌صهیونیستی را تقویت می‌کند. همزمان علی‌اکبر ولایتی نیز در پیامی تاکید کرد خون شهدای بزرگ ایستادگی و پایمردی در برابر رژیم صهیونیستی و جریانات افراطی و تکفیری در منطقه، محور مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر خواهد کرد. سردار دهقان وزیر دفاع نیز در پیام تسلیت خود تاکید کرد که خون شهید مصطفی بدرالدین تروریسم را از منطقه ریشه‌کن خواهد کرد.