نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با انتقاد از شعارهای رییس دولت نهم، سیاست‌های احمدی‌نژاد را باعث رشد فزاینده تورم دانست.

ولی رعیت نماینده مردم قائمشهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس به انتقاد از هتاکی به بیت امام(ره) پرداخت و گفت: جریان هتاکی به امام و شخصیت‌های درجه یک نظام و اقدام اخیر برخی سایت‌ها شبیه همان رفتار خوارج صدر اسلام بوده که به ظاهر کلامی مطلوب بر زبان جاری، اما هدف باطلی را تعقیب می‌کنند. در ظاهر طرفدار اسلام بودند اما رفتارشان به نفع معاندین دین خدا بود. همان‌هایی که از علی (ع) دیندارتر می‌نمودند و سپس او را در محراب به شهادت می‌رساندند. رعیت افزود: آنچه امروز انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می‌کند خطر ارتجاع، تحجر و نفاق موذیانه‌ای است که دیروز بر ولایت امام خرده می‌گرفتند و امروز پیروان صدیق ولایت شده‌اند.

نماینده مردم قائمشهر به انتقاد از سیاست‌های دولت نهم پرداخت و گفت: در نیمه دوم عمر دولتی به‌سر می‌بریم که ریاست آن با شعار عدالت و مهرورزی و تخطئه‌ و تخریب دولت‌های پیشین، به منظور جلب اعتماد توده‌های مردم متدین و ناراضی به قدرت رسید. توده‌هایی که بر اساس تفسیرهای نارسای ناشی از اطلاع رسانی کاذب و تخریب‌های سازمان یافته و در نتیجه ناراضی به امید بهبود وضعیت و شرایط زندگی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به این ریاست رای مثبت دادند.

نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: انتظار این بود که حداقل پس از گذشت نیمی از سال، بهبود شرایط آغاز شود و در تداوم مدیریت این ریاست، گرانی کاهش یابد، بیکاری از میان برود و تورم به اعداد یک رقمی برسد و سرمایه و ثروت انباشت شده با نظام‌های توزیع عادلانه در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی و نظام‌های مالیاتی برای رفاه جامعه بکار گرفته شود و عدالت رو به استقرار رود.

وی تصریح کرد: هرچند عده‌ای نسبت به تعویض سریع و همه‌جانبه و فراگیر مدیران در ابتدای تشکیل دولت معترض بودند، اما مردم به استقرار نظامیان، مدیران حراست‌ها و کارمندان بی‌توجه و فاقد کارشناسی به‌جای مدیران با تجربه، به امید تحقق شعارهای رییس‌جمهوری منتخب،‌ معترض شدند. البته اکثریت جامعه از اینکه حکومتی را تجربه می‌کنند که در آن رسانه‌های جمعی دولتی و ملی و نیروهای سیاسی، ولو در لباس نظامی با یکدیگر متحد شدند و عده‌ای دیگر به ادعای دفاع از اسلام دست به توطئه‌، تخریب و آشوب نمی‌زنند، راضی نیز به‌نظر می‌آمدند، ‌چرا که تعارض در میان نیروهای حاکم، اعصاب جامعه را خرد می‌کند.

رعیت همچنین اظهار کرد: دیری نگذشت که صدای تداوم تبعیض و تمایز در جامعه به گوش رسید، شعارهای عدالت‌طلبانه ریاست‌جمهوری توانست بهای بسیاری از کالاها را چندین برابر کند و مغازه‌های سرکوچه ایشان نیز جوابگوی نیازهای جامعه نشد. هر چند در ابتدای دولت، پیمان‌های مودت و همکاری‌ میان وزارتخانه‌های مختلف جهت افزایش اشتغال و کاهش تورم و تنزل گرانی منعقد، و بسیاری از پیمان‌های توسعه اقتصادی به نیروها و تازه‌ نفس نظامی و ارگان‌های وابسته به آنها سپرده شد اما هم اکنون همه مدیران ارشد این دستگاه‌ها اگر بخواهند آماری از کارآمدی خود ارائه کنند، چیزی جز افتتاح طرح‌ها یا اتمام برنامه‌های مدون شده دولت‌های پیشین ندارند، همان برنامه‌هایی که در ادبیات انتخاباتی آقای رییس‌جمهوری توسعه نامیده نمی‌شد و هم آنانی که همچنان در مراسم و برنامه‌های ملی و سیاسی به تخریب‌ آنان پرداخته می‌شود.

رعیت افزود: متاسفانه مردم با مسوولان هم زبان و هم عقیده نیستند؛ ‌مردم می‌گویند شاهد پارتی‌بازی در سازمان‌های دولتی، گرانی در بازار، ‌تورم در حوزه مسکن و تنزل در حوزه آموزش و پرورش هستند، مردم می‌گویند به‌‌رغم تقریبا هشت برابر شدن قیمت نفت، شاهد تخلیه صندوق ذخیره ارزی و سرازیر شدن درآمدهای به حساب نیامده نفتی به مجاری نامرئی هستند؛ مردم شاهدند که در یک گرمای شدید یا سرمای زیاد اولین چیزی که باید تعطیل شود، کار و امور عادی جامعه است. مردم شاهدند شعارگرایی و اصرار به نظریات نسنجیده مثل تغییر ندادن ساعت چه زیان‌های ملی بر جامعه وارد آورده است.

نماینده قائمشهر اظهار کرد: حال این مردم یک بار دیگر باید تصمیم بگیرند چه باید بکنند. تصمیم بگیرند که آیا به شعارها، ‌رویاها، وعده‌های ناممکن نسنجیده و بدون مطالعه توسط افراد بی‌تجربه و خیال‌پرداز و توجیه‌گرا رای بدهند یا اینکه در حد امکان به افراد معتدل، منصف، عاقل، اجرایی، عملگرا، توانمند، مجرب و متدین واقعی رای‌ دهند.

رعیت با برشمردن مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به رییس‌جمهوری گفت: بروز شرایط خاص جوی در هفته‌های گذشته، بارش سنگین برف و سرمای بی‌سابقه طولانی مدت و قطع گاز شهری، ‌منتهی به خسارات ۱۰۰۰‌میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی، محصولات باغی و غیره شد. مکاتبات متعددی از سوی نمایندگان استان مازندران و سایر همکاران محترم در جبران خسارت کشاورزان و باغداران به‌عمل آمده که متاسفانه تاکنون بی پاسخ بوده است. انتظار مردم خسارت دیده مازندران آن است که در اقدام مشابه دولت پیشین در جبران خسارات ناشی از ریزش برف سنگین در استان گیلان، دستور فرمائید کمک بلاعوض از منابع در اختیار صاحبان این حرفه‌ ارائه شود.