وزیر راه و ترابری از صدور دستور واگذاری اولین فرودگاه کشور به بخش‌خصوصی خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده پنج فرودگاه امام‌خمینی(ره)، مهرآباد، ولیعصر، مدرس و سقز که در دست ساخت است، ردیف بودجه‌ای دارند.

محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: اعتبار لازم برای تجهیز و توسعه فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به صورت ویژه در بودجه سال‌جاری در نظر گرفته شده است این درحالی است که این فرودگاه طی ۴ تا ۵ سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری در بودجه‌های سنواتی نداشته است. اما برای برطرف کردن نقایص این فرودگاه و نقش آفرینی آن در سطح یک فرودگاه بین‌المللی در سطح منطقه باید سرمایه‌گذاری‌هایی روی آن صورت گیرد. وزیر راه و ترابری افزود: برای تحقق این امر نیاز به حضور سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی است که باید در این پروژه حاضر شوند، در بودجه سال آتی نیز پیشنهاد شده حدود ۲۰۰‌میلیارد تومان اعتبار از ۱۸۰۰‌میلیارد تومان بودجه عمرانی وزارت راه و ترابری به این فرودگاه اختصاص یابد. به گفته وی، این میزان بودجه در قالب بودجه وزارت راه به صورت تجمیعی دیده شده که بعد از تصویب مجلس، سهم این فرودگاه اختصاص می‌یابد.

رحمتی گفت: نکته دیگر در این خصوص این است که فرودگاه فقرزدایی می‌کند و به نوعی جزو موارد توسعه‌ای کشور است. بنابراین فرودگاه صرفا نباید در قالب درآمد هزینه‌ای برخورد کند بلکه باید اثر آن را در کل اقتصاد دید.

وی از در دستور کار قرار گرفتن واگذاری فرودگاه‌ها به بخش‌خصوصی خبر داد و گفت: هم اکنون یک سرمایه‌گذار داخلی برای تجهیز و توسعه فرودگاه رامسر اعلام آمادگی کرده که من هم دستور واگذاری آن را به این سرمایه‌گذار صادر کرده‌ام.