دنیای اقتصاد - بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند تا ۱۲اسفندماه برای استفاده بدون نوبت از سفر حج عمره از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری به آدرس www.cspf.ir ثبت‌نام کنند.

حسن مسافری، مدیرکل فرهنگی- اجتماعی این سازمان با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای اجرای مصوبه هیات‌وزیران درخصوص ارتقای منزلت و تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان و با تصویب شورای‌عالی حج انجام شده است. وی اظهار داشت: مزیت ثبت‌نام از این طریق این است که بازنشستگان مشترک این صندوق صرفا بدون نوبت می‌توانند به حج اعزام شوند.

مسافری درخصوص شرایط ثبت‌نام نیز افزود: با توجه به محدودیت سهمیه اختصاص داده شده، بازنشستگان در سنین بالا در اولویت خواهند بود. همچنین بازنشستگان نمی‌توانند همراه داشته باشند و تمامی هزینه تشرف نیز به شکل نقدی توسط فرد متقاضی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی - اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری تصریح کرد: اسامی افراد اعزامی با توجه به سهمیه تعیین‌شده برای هر استان پس از قرعه‌کشی در نیمه دوم اسفندماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان اعلام می‌شود.

مسافری در مورد اعزام نیز اظهار داشت: زمان اعزام اوایل سال ۱۳۸۷ و از طریق سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود تا بازنشستگان نیز همانند سایر اعزام‌شدگان برای ثبت‌نام به کاروان‌ها معرفی شوند.

تاکنون هزار نفر از بازنشستگان مشترک این صندوق از سهمیه حج عمره استفاده کرده‌اند.