وزیر امور‌خارجه عراق اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیوی آمریکایی «سوا»، هوشیار زیباری بر پایبندی دولت عراق بر ضرورت اخراج منافقین از عراق تاکید کرد. وی در عین حال ۲۰۰تن از عناصر این گروهک را که خواستار جدایی از آن و ترک عراق شده بودند، مستثنا دانست و گفت: کمیته وزارتی، موضوع این سازمان (منافقین) را پی‌گیری می‌کند. زیباری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «انتونیوگوتیریس» کمیسر عالیرتبه سازمان ملل در امور پناهندگان که شنبه وارد عراق شده بود، این مطلب را بیان کرد. وزیر امور خارجه عراق گفت: در این مذاکرات درباره پناهندگان غیرعراقی این کشور بحث و تبادل‌نظر شده است.

صدها عضو گروهک تروریست منافقین که در حکومت صدام به رژیم او در سرکوب شیعیان کمک می‌کردند، در پایگاه اشرف نزدیک منطقه العظیم در ۷۰کیلومتری شمال بغداد مستقرند. آمریکا تاکنون بارها با ممنوعیت فعالیت این گروهک در عراق مخالفت کرده است.

دولت عراق اوایل سال‌جاری با اعلام اینکه گروهک تروریستی منافقین در امور داخلی عراق دخالت می‌کند، به اعضای این گروهک دستور داد از این کشور خارج شوند.

علی‌الدباغ، سخنگوی دولت عراق گفت: انتخاب با آنها (منافقین) است، یا به کشور خود ایران بازگردند یا به کشور دیگری بروند.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد: قانون اساسی ما اجازه پناه دادن به هیچ گروه تروریستی را نمی‌دهد و این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.