رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تاسف از برخی حرکات جاهلانه نسبت به بیت حضرت امام (ره) گفت: برخی حرکات جاهلانه علیه فرزند یادگار امام (ره) حقیقتا ناجوانمردانه و اهانت‌‌انگیز بود. هاشمی رفسنجانی که در خطبه‌های نماز جمعه سخن می‌گفت: با بیان این که نمی‌دانم کسانی که مرتکب این اهانت شده‌اند به چه دلیل این کار را کرده‌اند، افزود: نمی‌دانم این حرفی که حاج حسن خمینی مبنی بر عدم دخالت نظامی‌ها در انتخابات مطرح کرد، چقدر خلاف بود که این همه عصبانیت در مقابل آن را شاهد بودیم. خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با زشت خواندن این حرکت علیه نوه بنیانگذار انقلاب افزود: حدس می‌زنم و علایمی دارم که جریانی در کشور امروز وجود دارد که نمی‌تواند طبیعی باشد و قاعدتا باید تحریکاتی از خارج پشت سر این جریان باشد که می‌خواهند مقدسات و تکیه‌گاه‌های انقلاب را بشکنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: اینان می‌دانند که اگر تکیه‌گاه‌ها و مقدسات انقلاب ضعیف شوند، انقلاب ضعیف می‌شود و می‌دانند که جریانات و افراد کم‌ریشه یا بی‌ریشه در برابر حوادثی که اتفاق می‌افتد، نمی‌توانند مقاومت کنند؛ بنابراین به فکر شکستن این سنگرها، ستون‌ها و سدها هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اینها شاید جاهلانه فکر کنند که با این اقداماتشان راه را برای اهداف خود صاف می‌کنند؛ اما بدانند که قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.