ایسنا: سفیر جدید برزیل در ایران، اواسط ژانویه فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند. طبق اعلام منابع خبری در سفارت برزیل در تهران «رودریگو دی آزردو سانتوس» سفیر جدید برزیل در ایران، اواسط ژانویه۲۰۱۷ فعالیت خود در تهران را آغاز می‌کند.

سفیر جدید برزیل در تهران در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل که حدود دوماه پیش در برازیلیا پایتخت این کشور برگزار شده بود نیز حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مذاکرات و تفاهمات دو کشور قرار گرفته است. این دیپلمات برزیلی از سال ۲۰۱۳ رئیس گروه تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری در وزارت امور خارجه بوده است.

او همچنین سابقه فعالیت دیپلماتیک در سفارتخانه‌های برزیل در شهرهای لندن، بوئنوس آیرس، واشنگتن، مسکو و مکزیکوسیتی را دارد. سفیر پیشین برزیل در آستانه برگزاری مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ زمان ماموریتش در تهران به اتمام رسید و ۴ اوت ۲۰۱۶ ایران را ترک کرد.

به تازگی وزارت امور خارجه برزیل نیز در سایت خود، خبر از موافقت دولت برزیل با سفیر جدید ایران در این کشور آمریکای لاتین داده است. وزارت امور خارجه برزیل در سایت خود اعلام کرده است آگرمان سید علی سقاییان به‌عنوان سفیر جدید ایران در برزیل مورد تایید دولت این کشور قرار گرفته است. آخرین سفیر ایران در این کشور آمریکای لاتین «محمدعلی قانع زاده عزآبادی» است. او از بهمن ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این سفارتخانه آغاز کرد. سیدعلی سقاییان، پیش از این سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است.