به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در پی حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختن ساختمانی در مرکز شهر تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی صادر کردند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه دردناک آتش‌‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه‌ اندوه و تاسف و نگرانی عمیق اینجانب است. شهامت و فداکاری آتش‌نشان‌هایی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده‌‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می‌سازد.در حال‌حاضر همه تلاش‌ها باید برای نجات جان گرفتارشدگان جهت‌‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مساله بعدی است.از همه مسوولان می‌خواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده‌‌اند کار مجاهدانه خود را ادامه دهند و وظیفه فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.خداوند کمک فرماید ان‌شاءالله.

عیادت نماینده رهبر انقلاب از آتش‌نشان‌های مصدوم

در خبری دیگربه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، روز گذشته سیدرضا تقوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دو بیمارستان محل بستری آتش‌نشان‌های مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو، از آنان عیادت کرد و ضمن قرار گرفتن در جریان روند درمان، سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی برای سلامتی و بهبود این نیروهای فداکار و متعهد را به آنان ابلاغ کرد.

حکم انتصاب برای ولایتی

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفترمقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی را به‌عنوان رئیس هیات‌موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.متن حکم رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم هیات‌موسس دانشگاه آزاد اسلامی

با عنایت به فقدان تاثرانگیز رئیس محترم هیات‌موسس و هیات امنای دانشگاه و سکوت اساسنامه مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رئیس هیات‌موسس و ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسوولیت، جناب آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی، از اعضای آن هیات را به‌عنوان رئیس هیات‌موسس منصوب می‌کنم تا هیچ گونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور آن دانشگاه - که نقش موثری در امر آموزش عالی کشور دارد - به‌وجود نیاید. همکاری اعضای محترم هیات‌موسس و هیات امنا و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تکمیل اعضای هیات‌موسس و هیات امنا مورد انتظار جدی اینجانب است.

پیام به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

در خبری دیگر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به پنجاه و یکمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به اینکه «جوانی و دانشجویی» همچون پیشرانی پرقدرت انسان را در رسیدن به آرمان‌های والا یاری می‌کند، تاکید کردند: از شما عزیزان انتظار می‌رود که بر محیط پیرامونی خود اثرگذاری کنید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید.متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان دانشجوی عزیز، جوانی و دانشجویی هر یک به تنهایی می‌تواند همچون پیشران پرقدرتی انسان را در رسیدن به آرمان‌های والا یاری کند. شما به‌جز این دو، از مزیت حضور در منظومه اثرگذار انجمن‌های اسلامی نیز برخوردارید. حجت بر شما تمام است. انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود، اثرگذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید.در نبرد نامتقارن جبهه کفر و استکبار با پرچم برافراشته اسلام ناب، این وظیفه همه ما است. هرکدام باید چشمه با برکتی از معرفت درست اسلامی و صراط‌مستقیم الهی باشیم. سرزنده و پرامید و روشن باد دل‌های پاک شما.