روز گذشته همزمان با هفتمین روز آواربرداری از ساختمان پلاسکو، پیکر دهمین آتش‌نشان از زیر آوار خارج شد. این در حالی است که عملیات برای یافتن پیکر پنج آتش‌نشان دیگر ادامه دارد. به این ترتیب و با شهادت یک آتش‌نشان در بیمارستان، تعداد شهدای قطعی آتش‌نشان به ۱۱ نفر رسیده است. همزمان و در حالی که قرار بود مراسم تشییع آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو امروز -پنج‌شنبه- برگزار شود، به درخواست خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، این مراسم تا یافتن پیکر همه شهدا به تعویق افتاده‌است.

دنیای اقتصاد: روز گذشته همزمان با هفتمین روز آواربرداری از ساختمان پلاسکو پیکر دهمین آتش‌نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو از زیر آوار خارج شد. به گزارش «ایرنا» پیش از این نیز پیکر ۲ آتش‌نشان شهید از زیر آوار خارج شده بود که با احتساب پیکرهای خارج شده دیروز،‌ تا لحظه انتشار این گزارش، پیکر مطهر ۱۰ آتش‌نشان از زیرآوار خارج شده است و عملیات جست‌وجو برای یافتن پیکر ۵ آتش‌نشان دیگر ادامه دارد.در همین ارتباط یکی از آتش‌نشان‌ها نیز با مصدومیت و سوختگی شدید در بیمارستان بستری بود که به‌دلیل شدت جراحات وارده در روزهای اولیه حادثه به شهادت رسید. از زمان وقوع این حادثه تاکنون، تعداد آتش‌نشانان شهید ۱۱ تن و تعداد شهروندانی که جان باخته‌اند چهار تن گزارش شده است.

پاسخ ناجا به ادعای عمدی بودن آتش‌سوزی پلاسکو

همچنین با گذشت یک هفته از حادثه پلاسکو و پیدا شدن شهدای دیگر این فاجعه در میان آوارها، روز گذشته فرمانده ناجا به برخی شایعات مبنی‌بر احتمال عمدی بودن این حادثه پاسخ داد. به گزارش «ایرنا» سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی‌انتظامی جمهوری‌اسلامی اعلام کرد: این نیرو به موارد مشکوک در زمینه عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران برخورد نکرده است.اشتری در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز اظهار کرد: اطلاعات به‌دست آمده از فضای محل حادثه با آنچه مسوولان شهری و اجرایی درباره این حادثه می‌گویند، مطابقت دارد. او با بیان اینکه نیروی انتظامی در این حادثه همه تدابیر انتظامی را برای ایجاد امنیت لازم به‌کار گرفت، گفت: رسیدگی تخصصی به علل و عوامل بروز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو بعد از اتمام آواربرداری صورت می‌گیرد.همزمان روز گذشته الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری گفت: با تصمیم دولت قرار شده کسانی که در حادثه پلاسکو بیمه نبودند، بیمه شوند.به گزارش خبرگزاری فارس، وی ادامه داد: بحث خواندن آتش‌نشانان به‌عنوان شهید خدمت هم مطرح شد و به تایید رسید.از سوی دیگر روز گذشته سیدحسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای استقرار کسبه و واحدهای تولیدی ساختمان پلاسکو، گفت که فروشگاه قدس خیابان مولوی و شهرک صنعتی قرچک به این منظور در نظر گرفته شده‌اند.به گزارش «ایرنا» محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز با بیان اینکه فاجعه تلخ پلاسکو تلنگری برای مسوولان است تا در برخی از مسائل غفلت نکنند، ادامه داد: بخش‌های مختلفی در این قضیه ‌دخیل هستند و هر کسی باید به وظایف خود عمل کند و بافت‌های فرسوده باید درست شود.

مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان به تعویق افتاد

از سوی دیگر درحالی‌که قرار بود مراسم تشییع آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه پلاسکو امروز برگزار شود، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اعلام کرد که با توجه به درخواست خانواده شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو، برگزاری مراسم تشییع این شهیدان که قرار بود امروز برگزار شود، به تعویق افتاده است.مجتبی عبداللهی افزود: بر همین اساس برگزاری مراسم تا زمان پیداشدن پیکر تمامی شهدای این حادثه که در زیر آوار مانده‌اند، به تعویق می‌افتد. وی اظهار کرد: مکان برگزاری مراسم همچنان دانشگاه تهران است که با مشخص شدن زمان برگزاری، جزئیات مراسم نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. در خبری دیگر در این ارتباط روز گذشته سفارت ترکیه تخلیه محل سفارت قبل از حادثه «پلاسکو» را تکذیب کرد.ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی، حدود ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه (۳۰ دی) دچار حریق شد و حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ساختمان به‌طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش‌نشانان که در حال اطفای حریق بودند و کسبه زیر آوار گرفتار شدند. شهدای آتش‌نشان این حادثه قرار است در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شوند.