دنیای اقتصاد: معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه «مردم سوریه حق دارند درباره‌ آینده‌شان تصمیم بگیرند» گفت: «کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه طی یک تا دو هفته آینده برای تعیین سازوکار نظارت بر آتش‌بس سوریه دیدار و رایزنی خواهند کرد. حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از برگزاری نشستی میان نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه برای رایزنی درباره سازوکار نظارت بر اجرای آتش‌بس سراسری در سوریه طی یک یا دوهفته آینده خبر داد.

او تاکید کرد: اولین نشست میان نمایندگان سه کشور در جریان مذاکرات آستانه برگزار شد. هیات‌های این سه کشور توافق کردند این روند را تکمیل کنند که نهایی کردن تمام جنبه‌های سازمانی برای آغاز کار این کمیته سه‌جانبه یک یا دو هفته زمان می‌برد. معاون وزیر امورخارجه ایران همچنین گفت هنوز تاریخ دقیقی برای نشست بعدی سوریه تعیین نشده است اما به‌طور قطع برگزار خواهد شد.

جابری‌انصاری افزود: ما اکنون در مرحله ابتدایی یک مسیر سیاسی جدید هستیم، در آستانه، اولین نشست برگزار شد و قطعا در آینده دیدارهای دیگری خواهد بود. هنوز تاریخ دقیق و مکان برگزاری نشست‌ها مشخص نشده و معلوم نیست که در آستانه یا جایی دیگر برگزار خواهد شد. اما به‌طور قطع این روند جدید برای ادامه تلاش‌ها به‌منظور یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه آغاز شده است. جابری‌انصاری در پاسخ به سوالی درباره‌ خواست گروه‌های مخالف برای خروج نیروهای حزب‌الله از سوریه گفت که درخواست مخالفان سوری برای نقش نداشتن ایران و حزب‌الله در حل بحران سوریه ضعیف و بی‌معنی است. او ادامه داد: ما این ادعا را بررسی نمی‌کنیم و پاسخی نمی‌دهیم چراکه این خواسته ضعیف و حقیرانه است. این درخواست‌ها جانبدارانه است.