دنیای اقتصاد: سخنگوی دولت روزگذشته دریک نشست خبری با انتقاد از رویکرد سیاسی رسانه ملی گفت: رسانه ملی شبهه ایجاد نکند؛ بلکه مسیر درست ارزیابی را به مردم معرفی کند. رسانه ملی دانشگاه است. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمدباقر نوبخت همچنین گفت: اینکه در خیابان ۴ نفر را پیدا کنند و بپرسند آیا رشد اقتصادی را در سفره‌تان احساس می‌کنید، برای رسانه ملی زیبنده نیست. اگر اعتبارات بیشتری هم می‌خواهند، بروند خرج کنند و این را به مردم درست گزارش کنند. این‌گونه گزارش‌ها سخیف و نادرست است. او افزود: البته ممکن است چند نفر این‌طور جمع‌بندی کنند ولی جواب کارشناسی، مصاحبه با ۴ نفر در خیابان نیست.

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از تشکیل یک تیم تخریب سیاسی در صداوسیما گفت: از رئیس محترم رسانه ملی و کارمندان سلیم‌النفس این رسانه قدردانی می‌کنم، ولی برخی در صداوسیما، این برنامه‌ها را حساب‌شده طراحی می‌کنند. از صداوسیما خواهش می‌کنم وقتی نمی‌دانند چطور آمار دولت را راستی‌آزمایی کنند، بیایند از کارشناسان مختلف بپرسند تا القای شبهه نشود. صداوسیما، دانشگاه است و نباید القای شبهه کند. آن تیم سیاسی ویژه که هدفمند این برنامه‌ها را می‌سازند، دنبال تخریب دولت هستند. طبق قانون، دولت آمار را اعلام می‌کند ولی با مصاحبه با ۴ نفر می‌گویند آمار دولت نادرست است.

او با انتقاد از برخی نقل‌قول‌ها که می‌گویند آمار درست نیست، گفت: کلی و بی‌منطق اظهارنظر کردن درباره آمارهای رسمی دولت، کار کارشناسی و علمی نیست. امروز مد شده هر کسی چیزی می‌گوید، برخی منتقدان مخالفت می‌کنند و از چند نفر هم می‌پرسند آیا رشد اقتصادی را حس می‌کنید؟ و نتیجه می‌گیرند این آمار نادرست است.

سخنگوی دولت گفت: وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی این عدد است می‌توانید سوال کنید این عدد محصول کدام اقدام است و ما هم باید عدد و رقم بگوییم، کلی و کیلویی حرف زدن که به‌نظر نمی‌رسد چنین عددی باشد، این حرف‌ها جواب علمی و کارشناسی نیست. سخنگوی دولت در واکنش به انتقادات صورت گرفته نسبت به دولت گفت: هیچ اشکالی نیست و منتقدان دولت در هر موضوعی می‌توانند چالش کنند منتها وقتی آمار رسمی قانونا اعلام می‌شود همین جوری کلی گفتن که این نیست، چیزی جز القای شبهه چیز دیگری را حل نمی‌کند.

واکنش به افزایش یارانه

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه برخی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات می‌گویند می‌توان یارانه نقدی را ٢ تا ٣ برابر پرداخت کرد، گفت: اینکه به مردم می‌گویند اگر ما بیاییم یارانه چند برابر می‌شود، حتما خلاف می‌گویند. البته می‌شود ۴۵۰ هزار تومان یارانه داد. باید از بودجه و خزانه عمومی برداشت و بین مردم تقسیم کرد. همچنین می‌شود بنزین را لیتری ۱۰ هزار تومان کنیم و قیمت گاز را هم زیاد کنیم و یارانه نقدی را هم افزایش دهیم. اگر بخواهیم ارقام گاز و نفت را همین میزان بفروشیم، امکان ندارد میزان یارانه‌ها را بیشتر کرد.

به گزارش «ایرنا» سخنگوی دولت، درادامه پرهیز از تخصیص قطره چکانی اعتبارات به طرح‌هایی که به بهره‌برداری نمی‌رسند را سیاست دولت ندانست و گفت: تونل منجیل با پل کنار گذر آن ۲۶ اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت همچنین درباره نامه محمود احمدی‌نژاد درباره مسائل اقتصادی گفت: انتظار نیست هر نامه‌ای از سوی ایشان نوشته می‌شود، جواب داده شود. ایشان برای روسای جمهور دیگر، دست به مکاتبه قوی‌ای دارند و مشکلی هم نیست. شاید روابط عمومی وزارت اقتصاد جواب ایشان را بدهد ولی پرداختن به این مساله ممکن است وقت دولت را بگیرد. به گزارش «ایلنا» سخنگوی دولت تاکید کرد: باخبرم چیزهای دیگری هم که مطرح کرده و دولت با سکوت از کنارش گذشته این به آن معنی نیست که ما کاری انجام نداده‌ایم، به مراجع قضایی اعلام شده و ما پیگیر تخریب‌ها هستیم.