باشگاه خبرنگاران جوان: حسن روحانی در پایان مناظره دوم شکایت خود را از ابراهیم رئیسی، یکی از نامزدهای انتخاباتی تقدیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کرد. عنوان شکایت روحانی از رئیسی مربوط به اظهارات وی مبنی برآنکه صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته، بوده است. گفتنی است؛ در پایان مناظره اول هم چهار نامزد انتخاباتی شکایت خود را نسبت به اظهارات یکدیگر به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کرده بودند.

درخواست وزیر آموزش و پرورش از صدا و سیما

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» در پی مطرح شدن اتهاماتی از سوی برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری به وزیر آموزش و پرورش در حین مناظره زنده تلویزیونی، فخرالدین دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای به علی عسگری رئیس صدا و سیما، از وی خواستار اعطای وقتی برای پاسخگویی به اتهامات شد. در این نامه آمده است: همانگونه که مطلع هستید، با وجود روشنگری و پاسخ‌های مستدل منتشر شده از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات و گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص خبرسازی اخیر درباره فعالیت دختر اینجانب که با هدف اجرای پروژه‌ای سیاسی علیه دولت طراحی شده بود و آشکار شدن کذب و نادرست بودن ادعاهای افراد مشخص و رسانه‌های وابسته به ایشان، متاسفانه در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه مورخ ۱۵ اردیبهشت ۹۶همان ادعاهای نادرست از زبان یکی از نامزدها تکرار و با تلاش برای نسبت دادن اتهامات بی‌اساس و تشویش اذهان عمومی به دولت و خانواده اینجانب صراحتا قانون و اخلاق قربانی شد.

بررسی شکایت دانش‌آشتیانی در کمیسیون نظارت

همزمان روز گذشته عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اشاره به مطالب مطرح شده درباره وزیر آموزش و پرورش در مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: دانش‌آشتیانی به کمیسیون نظارت بر تبلیغات شکایت کرده است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

بررسی فیلم‌های مستند نامزدها

در خبری دیگر احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در گفت‌وگو با میزان گفت: با توجه به اینکه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حال آماده‌سازی فیلم‌های خود هستند ما قالب مستندها را ۲۴ ساعت قبل از پخش آنها دریافت کرده و می‌بینیم.