ایسنا نوشت: مرکز روابط عمومی و تبلیغات نهاد ریاست‌جمهوری با انتشار جوابیه‌ای نسبت به ادعاهای مطرح شده درباره افزایش هزینه‌های نهاد ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است: «مستند به جداول قوانین بودجه سنواتی و هزینه‌کرد ثبت شده در پایان هر سال، درخصوص مقایسه هزینه‌‌کرد نهاد ریاست‌جمهوری در دولت قبل با دولت تدبیر و امید باید گفت، در سال ۱۳۹۱ علاوه بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار ردیف اصلی، مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان نیز از سایر ردیف‌ها به نهاد تخصیص داده شده، ضمن آنکه از محل مازاد درآمد نفتی، مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان به نهاد تخصیص که با تشخیص و اعمال مدیریت مدیران عالی وقت نهاد، بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی متعددی توزیع شده است و درمجموع امکان هزینه‌کرد و اعمال مدیریت بر رقمی بالغ بر ۸۳۳ میلیارد تومان (حدود ۱۵ برابر رقم مورد ادعای آن رسانه!) برای مسوولان وقت نهاد فراهم بوده است. این در حالی است که به‌منظور ساماندهی و شفاف‌سازی در بودجه در دولت تدبیر و امید، هر سال تعدادی از ردیف‌های متفرقه حذف و بودجه نهاد در قالب ردیف‌های اصلی،‌ شفاف و قابل نظارت درج شده است. همچنین رقم مورد ادعا به عنوان بودجه مصوب نهاد ریاست‌جمهوری در قانون بودجه ۱۳۹۶، معادل مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان لحاظ شده و هنوز به مرحله تخصیص و دریافتی از خزانه نرسیده و یقینا بنا بر روند بودجه‌ای در سنوات گذشته، معمولا بخش عمده‌ای از رقم اعتبارات مصوب قانونی محقق نخواهد شد. بنابراین به هزینه گرفته نخواهد شد.

تکذیب دخالت بخشداران در جهت‌دهی به آرای‌ روستاییان

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت کشور هرگونه دخالت بخشداران یا سایر مقامات محلی برای جهت‌دهی به آرای روستاییان را تکذیب کرد. در این یادداشت رسانه‌ای، ضمن تکذیب کامل این اظهارات، از مدعیان خواسته شده است مستندات ادعای مطرح‌شده در این خصوص را در اسرع وقت به ستاد انتخابات کشور ارائه کنند.

دعوت به آرامش ازسوی ستاد انتخاباتی روحانی

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی روز گذشته پیش از آغاز مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به ستادهای انتخاباتی این نامزد اعلام کرد که در مقابل تحرکات احتمالی بعد از مناظره سوم همه را به آرامش دعوت کنند.