انتخاب نوشت: چند روز پس از اعلام حمایت جامعه مدرسین از حجت‌الاسلام رئیسی، چهره‌های ارشد و بنیان‌گذاران این تشکل، یکی پس از دیگری، حمایت خود از کاندیدای «جمنا» را تکذیب کردند.

آیت‌الله ابراهیم امینی که از بنیان‌گذاران جامعه مدرسین است، نخستین فردی بود که حمایت خود از رئیسی را تکذیب کرد. فرزند آیت‌الله امینی در این باره گفت: آیت‌الله امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز اعلام موضع نکرده است.

آیت‌الله مسعودی خمینی نیز از دیگر اعضای ارشد جامعه مدرسین نیز حمایت خود از رئیسی را تکذیب و از روحانی حمایت کرده است. وی همچنین طی بیانیه‌ای که برای «انتخاب» ارسال شده، از روحانی حمایت کرد. در این بیانیه آمده است: «اینجانب به‌رغم آنکه مایل به اظهار نظر علنی نبودم و همواره بر این باورم که ملت بصیر ایران به‌خوبی بر جوسازی‌ها و ادعاهای بی‌مبنا آگاهی دارد، لکن به حکم احساس وظیفه دینی انقلابی و ملی خود ضمن احترام به سایر کاندیداهای محترم حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی که شخصیتی ارزنده و انقلابی و یار دیر آشنای امام و رهبری و دارای تجربه چهار ساله ریاست‌جمهوری می‌باشد را به عنوان کاندیدای اصلح اعلام می‌کنم. امید است ملت بزرگ ایران همچون گذشته با مشارکت گسترده و همتی استوار، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان ایران اسلامی بیفزاید.» به‌علاوه، آیت‌الله فیض لاهیجی که از اعضای قدیمی جامعه مدرسین است نیز حمایت از رئیسی را تکذیب کرده است. آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز روز پنج‌شنبه حمایت خود از رئیسی را رد کرد.

تکذیب اختلاف بین رئیسی و قالیباف

همچنین به گزارش خبرآنلاین، مجتبی ذوالنور، عضو فراکسیون ولایی مجلس در مورد امکان انصراف قالیباف به نفع رئیسی گفت: این دو نفر کاندیدای نیروهای انقلاب و جمنا هستند و قطعا خودشان به تفاهم می‌رسند، هیچ اختلافی بین این دو نیست. هر دو گزینه اصلی هستند و هیچ کدام فرعی نیستند.

وی اظهار کرد: این دو کاندیدا به موازات هم جلو می‎روند تا عندالاقتضا در مورد آنها به تناسب وضعیت تصمیم‌گیری شود، در حال حاضر مساله‌‎ای به نام انصراف مطرح نیست. ذوالنور گفت: انصراف هر کدام از آقایان بستگی به میزان رای آنها دارد و این میزان رأی در روزهای آخر مشخص می‌شود. در همین حال به گزارش «ایرنا» تیم‌های اقتصادی محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی برای انجام مناظره فنی اعلام آمادگی کردند.

پسر حدادعادل در ستاد ابراهیم رئیسی

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، هر چند غلامعلی حدادعادل در این چند وقت که رقابت میان قالیباف و رئیسی بوده تلاش کرده تا گرایش خود را به اینکه طرفدار کدام نامزد است رسانه‌ای نکند، اما این وسط یک اتفاق ویژه رخ داده است. فرزند او فریدالدین حدادعادل در کنار ابراهیم رئیسی دیده شده است، آن هم در مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری.