دنیای اقتصاد: سه روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و نیز پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهره‌های مختلف سیاسی از مردم برای مشارکت در این انتخابات دعوت کردند. دیروز آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه عالی مسوولان قضایی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: مساله انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران و برای همه مردم یک مساله سرنوشت‌ساز است و نخستین مساله‌ای که باید در بحث انتخابات به آن توجه کرد حضور در پای صندوق‌های رأی است چون انتخابات در واقع اقتدار ملی و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشد و توان جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان افزایش می‌دهد و توطئه‌های آنها را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، او با بیان اینکه ما همه مسوولیم و وظیفه داریم به‌عنوان وظیفه ملی و دینی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم، افزود: کسانی که واجد شرایط سنی هستند و صلاحیت دادن رأی دارند با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به این ارتقای امنیت ملی و ارتقای اقتدار ملی و همبستگی کمک کنند که خود این یک سرمایه بزرگ اجتماعی است. آملی لاریجانی البته در ادامه این اظهارات با بیان اینکه از زمان پذیرش نامزدها در شورای نگهبان تا امروز رفتار و اقوالی داشته و برخی به سیاه نمایی گذشته نظام و زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام پرداختند، گفت: برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به گونه‌ای عمل کرده‌اند که گویی اپوزیسیون نظام هستند و از قول اپوزیسیون صحبت می‌کنند. آملی لاریجانی افزود: اگر شخصی متخصص باشد، اما اهل تقوا نباشد هر فسادی از او ممکن است چه در داخل کشور و چه در ساختن با دشمن خارجی و لذا تقوا را باید در مساله ریاست‌جمهوری مورد نظر قرار داد.

سیدحسن خمینی: سرنوشت سال‌های بعد را رقم زنیم

همچنین دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: «همه با هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنیم تا سرنوشت سال‌ها و دهه‌های بعد خود را به اراده خود رقم زنیم.» فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نیز دیروز، دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و فرهنگیان را به مشارکت فعال در انتخابات شورای شهر دعوت کرد. از سوی دیگر دیروز دانشگاه صنعتی شریف نیز از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کرد.