دنیای اقتصاد: به‌دنبال کناره‌گیری محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب از رقابت‌های انتخاباتی، روز گذشته زهره الهیان، عضو شورای مرکزی جمنا در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: بحث کناره‌گیری سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع سیدابراهیم رئیسی در شورای مرکزی جمنا مطرح شد و در همین ارتباط نبی‌الله حبیبی مامور شد برای رایزنی با میرسلیم اقدام کند. به گفته وی، این رایزنی اکنون در حال انجام است تا نیروهای انقلابی با یک نامزد در رقابت انتخاباتی ریاست‌جمهوری حضور داشته باشند.نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: میرسلیم پیش از این اعلام کرده بود برای ایجاد اتحاد در بین نیروهای مردمی انقلاب تلاش خواهد کرد و این انتظار از میرسلیم وجود دارد که به‌عنوان یکی از نامزدهای جریان انقلابی، با کناره‌گیری به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، موجب تقویت نامزد جریان انقلاب شود.

رئیسی هم باید انصراف دهد

ازسوی دیگر ناصر ایمانی می‌گوید قالیباف در اردوگاه اصولگرایان از این به بعد جایگاه قوی و محکمی پیدا می‌کند؛ کما اینکه عارف سال ۹۲ وقتی به نفع روحانی انصراف داد چنین وضعیتی در اردوگاه اصلاح‌طلبان پیدا کرد. به گزارش الف، وی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با بیان اینکه معتقدم آقای رئیسی هم باید انصراف دهد، گفت: شرایط انتخابات الان بسیار ناعادلانه و ظالمانه است و شرایط برای کاندیداهای مختلف برابر نیست. وی با بیان اینکه الان تمام دستگاه‌های دولتی در حمایت از آقای روحانی عمل می‌کنند، این خلاف قانون است، افزود: این تخلف را شورای نگهبان باید قبل از روز انتخابات رسیدگی کند و نظر دهد.در همین حال به گزارش انتخاب، شنیده‌ها حکایت از آن داردکه از قرار معلوم، جریان جبهه پایداری و تیم احمدی‌نژاد که ستاد رئیسی را در اختیار خود دارند، با معاون اولی قالیباف مخالف هستند و معتقدند که او راهی غیر از انصراف نداشت؛ بنابراین پست معاون اولی باید به جلیلی یا نیکزاد تعلق گیرد.

قالیباف اگر می‌ماند در بهترین حالت سوم می‌شد

در همین حال به‌دنبال انصراف قالیباف، غلامحسین کرباسچی معتقد است کناره‌گیری رئیسی تاثیر چندانی بر انتخابات نمی‌گذارد. دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار کرد: قالیباف می‌توانست بماند و روز ۲۹ اردیبهشت، اعلام شکست کند؛ اما وقتی دیده است در نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها که علمی است و خطای فاحش ندارد، چه در تهران چه در استان‌ها ریزش داشته است و در بهترین حالت نفر سوم می‌شد، تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.