پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی رئیس‌جمهوری عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: درست همزمان با اینکه برخی کشورهای منطقه با اقدامات نمایشی درصدد تضعیف انقلاب و ایران اسلامی بودند، مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضور پرصلابت خود پای صندوق‌های رای بهترین پاسخ را به آنها دادند. روحانی همچنین تاکید کرد: بعد از پایان رقابت‌ها، همه باید در کنار یکدیگر برای اهداف بزرگ مشترکی مثل رفع کامل فقر، تولید و اشتغال تلاش کنیم.

روحانی همچنین درخصوص سند ۲۰۳۰ گفت: طبیعی است که غرب و حتی شرق درصدد ترویج یا تحمیل فرهنگ و سبک زندگی خود باشند اما باید به همراه کشورهای اسلامی و دارای فرهنگ مشترک با قدرت از چارچوب‌های دینی و فرهنگ ملی خود دفاع و صیانت کنیم.رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: بسیاری از اسناد و کنوانسیون‌های مشابه بین‌المللی به‌ویژه یونسکو الزام‌آور نیستند و در مورد سند ۲۰۳۰ هم صراحتا اعلام شده که صرفا درحدود ضوابط دینی، قانونی و فرهنگی خود عمل خواهیم کرد.رئیس‌جمهور تاکید کرد که رفع دغدغه‌ها و رعایت دقیق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود. در ادامه این جلسه، با هدف رعایت دقیق ملاحظات رهبر معظم انقلاب در مورد سند ۲۰۳۰، بررسی این موضوع در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. همچنین مقرر شد در جلسات آینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، پس از اینکه تعدادی دیگر از اعضا نظراتشان را ارائه کردند، نظر نهایی شورا درباره موضوع سند ۲۰۳۰ به افکار عمومی ارائه شود. در ادامه روحانی از همه معلمین و پرسنل فداکار آموزش و پرورش به‌خاطر خدمات فراوان علمی و دینی تشکر کرد و از کسانی که در هفته‌های اخیر به معلمان جامعه تهمت زدند، خواست در این ماه مبارک طلب مغفرت کنند.

موافقت هیات دولت با انتشار اوراق بهادار و صکوک اسلامی

همچنین به گزارش «ایرنا» هیات دولت در جلسه روز گذشته خود که به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری تشکیل شد با انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و صکوک اسلامی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها موافقت کرد.