دنیای اقتصاد: سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در یک نشست خبری، به سخنان روز سه‌شنبه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مورد ماجرای حصر واکنش نشان داد. نوبخت در نشست خبری هفتگی‌اش درخصوص اظهارات روز دوشنبه رئیس قوه‌قضائیه در مورد حصر پیشنهاد کرد به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای ‌عالی امنیت ملی مطرح کنند.

از همین رو، روز گذشته غلامحسین اژه‌ای در بخشی از نشست خبری‌اش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید «هشدار رئیس قوه قضائیه درباره مسائل مربوط به حصر را شنیدیم. آقای نوبخت هم گفت این مسائل باید در شورای عالی امنیت ملی بحث شود. مرجع نهایی در مورد تصمیم‌گیری چیست؟» گفت: اینکه سخنگوی دولت گفتند باید مسائل در شورای عالی امنیت ملی طرح شود، درست است ولی تا زمانی که این مسائل خارج از شورا مطرح نشده باشد، ولی طبیعتا وقتی دیگران می‌پردازند، طبیعی است پاسخ آنها داده شود. شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۹ حصر را تصمیم گرفت. این‌طور نبود که بلافاصله حصر انجام شود. شورای عالی امنیت ملی تصمیم به حصر گرفت. اگر شورا تصمیم نگرفته بود حتما قوه قضائیه وارد می‌شد الان هم تا زمانی که مصوبه شورا برقرار است، وارد نمی‌شویم. کسی هم نمی‌تواند با جوسازی و اقدامات پوپولیستی فشار بیاورد.به گزارش خبرآنلاین او افزود: به آقای نوبخت توصیه می‌کنم به آقایان توصیه کند که مکانیزم شورای عالی امنیت ملی را در این باره رعایت کنند. طبیعتا تا زمانی که مصوبه باقی است قوه قضائیه وارد نمی‌شود و بعد از آن ما وارد می‌شویم.

تفاوت سال 96 و 88

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی قوه قضائیه درخصوص برخورد با کسانی که واژه مهندسی آرا را به کار می‌برند، گفت: در سال ۸۸ نیز با کسی که این واژه را به کار برد، برخورد نشد بلکه بعد از آن اتفاقات در داخل خیابان با آتش‌زدن اموال مردم و بی‌حرمتی‌ها برخورد صورت گرفت. وی به تفاوت این دوره با دوره قبل پرداخت و تصریح کرد: ممکن است کسانی اعتراض داشته باشند که واقعا تخلفات زیادی صورت گرفته اما وقتی که شورای نگهبان صحت انتخابات را اعلام کرد گفتند سمعا و طاعتا.همچنین به گزارش «ایرنا» او تصریح کرد: اگر منظور از مهندسی انتخابات تقلب است، نه در آن زمان ثابت شد و نه این زمان و شورای نگهبان گفته است تخلف تاثیرگذار در سرنوشت انتخابات ندیدیم.

تهدید رئیس‌جمهوری جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای درخصوص توهین‌های ادامه‌دار به رئیس‌جمهوری و تهدید یک روحانی به ترور رئیس‌جمهور در توییتر شخصی‌اش و اراده قوه برای برخورد با این موضوعات گفت: تهدید و توهین جرم است.

آخرین وضعیت چند بازداشتی

سخنگوی قوه قضائیه در مورد بازداشت فردی در دفتر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری گفت: می‌دانم فردی توسط وزارت اطلاعات در ارتباط با محل کار این آقا بازداشت شده است. تحقیقات در مراحل ابتدایی است و از بیان جزئیات معذورم.وی درخصوص آخرین وضعیت متهم دستگیر شده تیم مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: در دادگاه بدوی حکم صادر شده و حکم قابل اعتراض است؛ بعد از ابلاغ و تجدید نظر اگر چنانچه حکم تایید شد اعلام می‌کنیم. وی گفت: باید بگویم اجمالا حبس در آن است. سخنگوی قوه قضائیه در مورد مدیران تلگرامی بازداشت شده نیز گفت: برای ٨ نفر کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته و این در حالی است که اکنون ٦ نفر بازداشت‌شده‌اند و دو نفر با قرار وثیقه آزادند.

پرونده زنجانی و احمدی‌نژاد

وی همچنین درخصوص دستگیری همدست جدید زنجانی و بازجویی از وی و تاثیر اعترافات وی در وضعیت زنجانی گفت: پرونده بابک زنجانی از جمله پرونده‌های سنگین بود که خیلی کار برد. اژه‌ای گفت: مطالبی که متهم جدید گفته تاثیر آنچنانی در محکومیت‌های قبلی ندارد و اینکه در تخفیف حکم تاثیر داشته باشد، ندارد. به گزارش «ایرنا»، اژه‌ای درباره پرونده رئیس دولت نهم و دهم نیز گفت: قوه قضائیه دوست دارد هرچه سریع‌تر پرونده را به اتمام برساند اما برخی پرونده‌ها به‌دلیل یکسان نبودن در تحقیقات و اثبات و همچنین نیاز به کار کارشناسی داشتن به طول می‌انجامد. وی افزود: این پرونده هنوز پایان نیافته و از آنجا که مستقیم برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد، شاید یکی از دلایل اطاله آن همین باشد. به گزارش «ایلنا» سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه اعلام کرد که تاکنون پرونده‌ای از تخلفات در دانشگاه‌ آزاد به دستگاه قضایی ارسال نشده است.