ایسنا: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: یک قرارداد نفتی بسته می‌شود که منافع کشور در آن است اما بسیاری ایرادات بی‌ربط و صرفا سیاسی گرفته می‌شود که وزیر نفت را مجبور می‌کند بارها بگوید این همان برنامه ششم است که مجلس تصویب کرده است.

باهنر در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم، گفت: وقتی از افراد ایرادگیرنده به قراردادهای نفتی می‌پرسیم کجای قرارداد کج است، می‌گویند که من قرارداد را نخوانده‌ام اما معتمدین ما اینگونه مطرح کرده‌اند. باهنر تاکید کرد: «متاسفانه توهم توطئه و خیانت فراگیر شده است.» نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: در کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند مردم درگیر همه مسائل نمی‌شوند. مثلا در شهری درجه دما بالای ۵۰ درجه است و بیکاری موجب آزار مردم شده است و مردم صدها مشکل دارند، اما امام جمعه شهر در نمازجمعه در مورد قرارداد نفتی صحبت می‌کند. نمی‌شود که در همه مسائل صاحب نظر و کارشناس باشیم.

انتقاد از طرح دولت در سایه

باهنر همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرها در هفته‌های اخیر درباره تشکیل دولت سایه، تصریح کرد: تعجب می‌کنم وقتی حزبی وجود ندارد، چگونه برخی از دولت سایه سخن می‌گویند؟

باهنر در ادامه با تاکید بر اینکه «آینده مردم‌سالاری دینی در خطر است»، گفت: با مسیری که ما می‌رویم یا مردمسالاری آنقدر خراطی می‌شود که دیگر ارزشی نخواهد داشت یا به مردم‌سالاری به مقداری عمل می‌شود که وارد یک سیستم پوپولیستی که هیچ سامانه‌ای ندارد، می‌شویم. محمدرضا باهنر در ادامه بر ضرورت اداره کشور با ساختار دو مجلسی تاکید کرد و گفت: به‌عنوان فردی که ۲۸ سال در مجلس شورای اسلامی خدمت کرده‌ام معتقدم کشور را با یک مجلس نمی‌توان اداره کرد؛ آن هم مجلسی که نماینده‌هایش تا بیایند اسم خیابان‌های تهران را یاد بگیرند، دوره حضورشان در مجلس تمام می‌شود. چگونه این افراد با این شرایط می‌توانند طبق قانون اساسی نقشه راه دولت و مملکت را ترسیم و برنامه تصویب کنند.