ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره انتخاب سیدمحمد صدر از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ورود ایشان به مجمع با حکم مقام معظم رهبری افتخاری است هم برای ایشان و هم مجموعه وزارت خارجه. در حال حاضر سه دیپلمات یعنی آقای ولایتی، وزیر ارزشمند اسبق امور خارجه، آقای جلیلی، همکار خوب ما در وزارت خارجه و آقای صدر در مجمع حضور دارند که یک فرصت و افتخار برای ماست.

البته باید اشاره کنم که آقای صدر فرد جامع‌الاطرافی است و سال‌ها معاون سیاسی وزارت کشور بوده‌اند، در عین حال که مدیرکل در وزارت خارجه و معاون وزیر خارجه بودند و چهار سال است که افتخار دارم ایشان مشاور نزدیک من هستند.ظریف افزود: آقای صدر فردی هستند که هم در صحنه سیاست داخلی نقش خوبی به‌عنوان معاون وزیر کشور داشتند و هم در عرصه سیاست خارجی، از این رو یقین دارم حضورشان در مجمع به غنای مباحث در حوزه سیاست خارجی و داخلی کمک خواهد کرد.

احتمال انتصاب سه سفیر زن

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمان تصدی من در وزارت خارجه اولین معاون زن در این وزارتخانه منصوب شد. در همین زمان بود که اولین سفیر زن بعد از انقلاب اعزام شد. اکنون نیز امیدوارم در این دوره جدید بتوانیم یکی دو سفیر زن دیگر نیز داشته باشیم.