دنیای اقتصاد: مسعود رضایی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که اعضای این کمیسیون با لایحه تفکیک وزارت صنعت، مخالفت کردند. بنابراین این لایحه از دستور کار مجلس خارج شد. به گزارش «ایسنا» وی توضیح داد: با توجه به لزوم نظارت در بازار مصرف و تولید و وجود تناسب بین تولید و بازار مصرف باید هماهنگی‌هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشته باشد که تفکیک بخش تجارت از این وزارتخانه مانع از این هماهنگی‌ها می‌شود.

لایحه رفع ممنوع‌الخروجی مدیران بنگاه‌ها

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، لایحه رفع ممنوع‌الخروج و بازداشت مدیران بنگاه‌های اقتصادی از سوی محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شد.

گزارش واعظی به مجلس در مورد سفر رئیس‌جمهوری به آمریکا

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز گذشته در فراکسیون مستقلین ولایی مجلس حضور یافت تا گزارشی را در مورد سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به نیویورک برای شرکت درهفتاد و دومین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند. به گفته غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و عضو هیات‌رئیسه فراکسیون مستقلان، واعظی رئیس دفتر روحانی اعلام کرد که سابقه نداشته این تعداد مقامات بلندپایه دنیا نسبت به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض و گله داشته باشند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در ادامه افزود: رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه دو موضوع برجام و همه پرسی اقلیم کردستان از موضوعات مهم مطرح شده در سازمان ملل بود، تصریح کرد که آقای روحانی به جهت اصرار برای حضور در رژه روز جمعه برنامه سفر خود را کوتاه کرد و در این مدت کوتاه ۲۰ ملاقات مهم را برگزار کرد. به گفته جعفرزاده، واعظی همچنین اعلام کرد که ما به این اعتقاد رسیدیم که متن دو سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی توسط یک گروه نوشته شده است که بعد از سخنرانی ترامپ، جمهوری اسلامی ایران استراتژی جدیدی را برای سخنرانی اتخاذ کرد. واعظی همچنین گفت: در ادامه دیدارهای رئیس‌جمهور با یک مقام انگلیسی نیز که بنابر سنتی جدید برگزار شد، این مقام انگلیسی اعلام کرد که آمریکا را متقاعد خواهد کرد که از بازگشایی برجام خودداری کند. واعظی در تشریح جلسه وزرای خارجه ۱+۵ و موگرینی با ظریف، تصریح کرد: در این جلسه ابتدا خانم موگرینی گزارش مفصلی را ارائه می‌دهد سپس، تمام وزرای ۱+۵ با نگاه مثبتی درخصوص اجرای برجام صحبت می‌کنند و نماینده آمریکا در انتها صحبت می‌کند و اظهار می‌دارد، حال که همگی اعتقاد دارید ایران به برجام متعهد بوده است، من باید مواضع مثبت ۱+۵ را به رئیس دولت آمریکا انتقال دهم. با این شرایط مشخص می‌‍‌‌شود که آمریکا در شرایط منفعلی قرار دارد.

تقدیم طرح دوفوریتی اصلاح بودجه سال 96

در خبری دیگر از مجلس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: طرح اصلاح بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۹۶/ ۱۲/ ۲۴ با قید دو فوریت و با ۵۸ امضا به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

انتخاب نماینده ناظر مجلس در شورای فقهی بانک مرکزی

همچنین به گزارش «ایرنا» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس را به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای فقهی انتخاب کردند.