او درباره برجام نوشته است: «تهران باید به پایبندی دقیق توافق هسته‌ای برگردد. اگر این کار را انجام دهد، من به توافق هسته‌ای بازمی‌گردم و از تعهدمان به دیپلماسی برای همکاری با متحدانمان در جهت قوی‌تر کردن و تمدید این توافق استفاده خواهم کرد و همزمان به نحو موثرتری با سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران مقابله خواهم کرد.»

چندی پیش حزب دموکرات از سندی رونمایی کرد که سیاست‌های این حزب در مسائل مختلف را تشریح می‌کرد. در هفت جای این سند ۸۰ صفحه‌ای به ایران اشاره شده است. در این سند آمده است: «دموکرات‌ها حرکت دولت ترامپ به سمت جنگ با ایران را متوقف کرده و دیپلماسی هسته‌‌ای، تنش‌زدایی و گفت‌وگوهای منطقه‌ای را در دستور کار قرار خواهند داد. دموکرات‌ها معتقدند ایالات‌متحده نباید به‌دنبال تغییر نظام سایر کشورها باشد. آمریکا باید پیگیری این سیاست را به‌عنوان هدف خود در قبال ایران کنار بگذارد.»

«آنتونی بلینکن»، مشاور ارشد «جو بایدن» اواخر خرداد ماه گفته بود چنانچه او در انتخابات ماه نوامبر به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود تمامی تحریم‌ها علیه ایران، از جمله تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» را حفظ خواهد کرد؛ مگر اینکه ایران به طور کامل به برجام بازگردد. بلینکن که یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در گفت‌وگوهای منتهی به توافق هسته‌ای برجام بود این اظهارات را روز ۲۹ خرداد در نشست مجازی «کمیته یهودیان آمریکا» مطرح کرده است.

 بایدن نمی‌تواند با ایران، روسیه و چین کنار بیاید

پیش‌تر رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تکرار ادعای خود مبنی بر اینکه ایران، روسیه و چین به‌دنبال پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات آمریکا هستند، گفت جو بایدن نمی‌تواند با روسای جمهور این کشور‌ها همکاری کند. «دونالد ترامپ»، در میان طرفداران خود در ایالت‌ ویسکانسین روسای جمهور چین، روسیه و ترکیه را به «شطرنج‌باز‌هایی حرفه‌ای» تشبیه کرد که جو بایدن، رقیب دموکرات او نمی‌تواند با آنها مقابله کند.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: «اما بگذارید بگویم چه کشوری امیدوار به پیروزی بایدن است، آن ایران است.» او افزود: «اگر ما پیروز شویم، [یعنی] زمانی که (در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰) پیروز شدیم بلافاصله با ایران توافق خواهیم کرد.» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «بایدن قادر نیست با این افراد به‌عنوان یک شریک برابر همکاری کند، زیرا او در بهترین سال‌هایش نیز خوب نبود.»