رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه امسال آموزش مجازی و حضوری را دنبال می‌کنیم، گفت: در برخی مناطق که امکان آموزش حضوری نباشد، آموزش مجازی می‌شود، اما حرکت به سوی آموزش حضوری است؛ زیرا نباید افت تحصیلی پیدا کنیم. به گزارش «ایسنا» وی ادامه داد: عدالت آموزشی مهم است. هیچ کسی نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند. دولت باید اقداماتی داشته باشد تا همه افراد از آموزش بهره ببرند. فقر نباید موجب بازماندگی از تحصیل شود. رئیسی در ادامه از دانش‌آموزان سوال کرد که شعار دولت سیزدهم «ایران قوی» است، ایران قوی چه ویژگی دارد و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟

  مدل حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شریف در مقبره شهدای گمنام اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها فعلا تلفیقی است. اما برای دانشجویانی که هنوز به پایان‌نامه و رساله نرسیده‌اند فعلا مجازی است و بقیه جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

  خانواده‌ها نگران بازگشایی حضوری مدارس نباشند

همچنین به گزارش «ایرنا» احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: حفظ جان مردم اولویت همه نهادهای کشور است، خانواده‌ها در زمینه بازگشایی مدارس حضوری نگران نباشند.  به گفته و‌ی و بر اساس اعلام وزارت آموزش‌وپرورش ۹۳ هزار کلاس کمتر از ۱۵ نفر در کشور وجود دارد که بیشتر در مناطق محروم روستایی هستند. این دانش‌آموزان فاقد تبلت، موبایل و پهنای باند اینترنت هستند و طبعا این مدارس با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان مشکلی برای بازگشایی حضوری ندارند.  عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بر این اساس سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مناطق محروم با آموزش حضوری مشکلی ندارند و می‌توان این کلاس‌ها را به صورت حضوری بازگشایی کرد.