قیمت مسکن فقط 8درصد افزایش یافته است

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: به‌‌رغم انتشار اخبار مختلف، در مورد افزایش ۱۷، ۲۰ و ۲۵درصدی قیمت مسکن در سال‌جاری در زمان قرارداد و معامله، میزان افزایش قیمت مسکن فقط به ۷ تا ۸درصد می‌رسد. مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با انتقاد از جوسازی برخی افراد در مورد افزایش قیمت مسکن افزود: هم‌اکنون شرایط بازار مسکن بد نیست و این روند در صورتی ادامه پیدا می‌کند که برخی افراد اقدام به جوسازی در زمینه افزایش قیمت مسکن نکنند.

به گفته وی این در حالی است که انتشار اخبار نادرست در مورد افزایش قیمت مسکن موجب بالا رفتن کاذب قیمت‌ها شده و با توجه به پایین بودن توان مردم رکود در بازار مسکن را به همراه خواهد آورد.

خسـروی تــصریــح کرد: انعکاس گفته‌های پراکنده مانند افزایش۲۰درصدی قیمت مسکن، افزایش قیمت بنزین و اینکه مشاوران املاک باعث گرانی مسکن هستند، فقط موجب می‌شود که صاحبان املاک قیمت واحدهای مسکونی خود را افزایش دهند. وی با تاکید بر اینکه باید از نظر متخصصان و افراد اهل فن در زمینه مسکن استفاده کرد، افزود: موضوع بازار مسکن بسیار حساس است و هر کسی نباید در این مورد اظهارنظر کند.

خسروی در مورد قیمت خرید و فروش مسکن افزود: به‌‌رغم گفته‌های مختلف در مورد افزایش ۱۷، ۲۰ و ۲۵درصدی قیمت مسکن در سال جاری، شاهد هستیم که در زمان قرارداد و معامله، میزان افزایش قیمت مسکن به۷ تا ۸درصد می‌رسد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه بازار مسکن تا حدودی از رکود خارج شده است، گفت: امید است با ادامه روند خرید و فروش مسکن شرایط بهتر شود.