ایرناـ‌ رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با استناد به گزارش اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی این دانشگاه مصرف ۱۰نوع محصول غذایی و آرایشی را ممنوع اعلام کرد. دکتر داود عیسی‌زاده گفت: پودر نوشیدنی فوری با نشان «TANG» محصول آمریکا حاوی رنگ غیرمجاز تارتازین و بدون مجوز واردات از وزارت بهداشت، «کلوچه شاه‌پر» متعلق به کارخانه تابان هور، «قند شکسته مروارید» به دلیل ساخت پروانه جعلی به شماره ۲۳۹۷۱و «آلوچه فرآوری شده پاکدونه» به دلیل پروانه جعلی به شماره ۳۹۴۶ از جمله این مواد هستند.

وی افزود: همچنین مصرف «لواشک نیکومنظر» به دلیل پروانه جعلی به شماره ۷۶۶۳۰و استفاده از رنگ مصنوعی غیرمجاز، «زعفران متعلق به بورس زعفران ناصری» فاقد هرگونه مجوز بهداشتی است.‌ «چای خالص خارجی شرکت سهند جاوید توس» نیز به علت درج کد بهداشتی جعلی و «رنگ موی دنیس کالر» به دلیل نداشتن مجوز واردات از وزارت بهداشت غیرمجاز هستند.

به گفته وی، «دستمال کاغذی شرکت شکوفه گلسار» به دلیل پروانه ساخت جعلی به شماره۳۸۱۲/ب و «رژ لب محصول کارخانه نئوستراتا» به علت نداشتن مجوزهای بهداشتی نیز از دیگر موادی هستند که مصرف آنها ممنوع است. وی از مصرف‌کنندگان خواست در صورت مشاهده این اقلام در سطح بازار علاوه بر خودداری از خرید آنها مراتب را به اداره نظارت برمواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند. وی گفت: فروشگاه‌هایی که این مواد را عرضه کنند علاوه بر توقیف کالاها با جریمه قانونی نیز روبرو خواهند شد.